ایجاد مسیر های دسترسی و  آتش بر در بوستان جنگلی سرخه حصار

شهردار منطقه 13 از ساخت مسیر های دسترسی و آتش بر در بوستان جنگلی سرخه حصار خبر داد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی رحمان زاده با اشاره به آتش سوزی در برخی نقاط جنگلی با توجه به گرمای هوا و رشد گیاه و علف در پی بارندگی های اخیر گفت : ایجاد مسیر های دسترسی و آتش بر در بوستان جنگلی سرخه حصار با هدف ارسال تجهیزات و امکانات به محل آتش سوزی و اطفای حریق ضروری است.
وی افزود : با اجرای طرح فوریتی و فعالیت ده ها کارگر و عوامل اجرائی در روز های متوالی، عملیات ایجاد آتش بر در نقاط حساس و پر خطر و حریم اجرا شد.
شهردار منطقه 13 گفت: همچنین در جهت رفع یکی از علل آتش سوزی های احتمالی، که ازدیاد علف در پی بارندگی های اخیر یکی از این علت هاست، علف تراشی و جمع آوری علف های خشکیده اجرایی شد.
وی همچنین آمادگی این منطقه را برای همکاری و تعامل با سازمان های مرتبط برای جلوگیری از وقوع بحران آتش سوزی در محدوده حریم اعلام کرد و افزود: جلسه بررسی حریق های محدوده حریم با حضور مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان تهران ، مدیر کل منابع طبیعی استان تهران و هیئت همراه ، فرماندهان ایستگاه های آتش نشانی منطقه به میزبانی منطقه 13 در سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار شد.

رحمان زاده افزود: در این جلسه با اشاره به افزایش نزولات آسمانی در ابتدای سال 98 نسبت به سنوات گذشته و به تبع آن رشد فضای سبز از یک سو و گرمای روز افزون هوا از سوی دیگر و با توجه به بحران آتش سوزی که محدوده حریم را تهدید می کند ، راهکار هایی برای مقابله با این بحران اتخاذ و هماهنگی های لازم برای همکاری سازمان های مرتبط در این زمینه انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007905

وب گردی

وب گردی