چرخ تولید را با حذف کالاهای وارداتی بی اصالت بچرخانیم

رئیس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان اَوسینا بزرگترین مشکل تولید داخل را ورود کالاهایی به کشور دانست که اصالت ساخت آنها مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، وحید نفیسی پور گفت: این شرکت دانش بنیان در تولید دستگاه های تشخیصی الکتروکاردیوگراف (ECG)، تست ورزش و بازتوانی قلبی فعالیت می کند که از بین این محصولات دستگاه های تست ورزش و بازتوانی قلبی تاکنون نمونه مشابه داخلی نداشته اند.
وی گفت : خوشبختانه اکنون دستگاه های تست ورزش ۷۰ درصد نیاز بازار ایران را تامین می‌کنند، همچنین صادرات محصولات شرکت به کشورهای منطقه تاکنون حدود چهار میلیون دلار بوده است.


کمبود نقدینگی بیمارستان ها مشکل فعلی شرکتهای تجهیزات پزشکی در ایران


نفیسی پور با اشاره به کمبود نقدینگی بیمارستان ها در سال های اخیر تاکید کرد: بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی دستگاه های پزشکی را از ما خریداری می کردند اما متاسفانه گاهی ۶ تا ۱۲ ماه نمی توانستند هزینه این محصولات را پرداخت کنند که این موضوع باعث می شد سرمایه در گردش ما کاهش پیدا کند ولی امسال خوشبختانه وضعیت پرداختی بیمارستان ها نسبت به گذشته بهتر شده است.


مزایای تولید داخل نسبت به واردات نمونه های مشابه خارجی


وی افزود : دستگاه های ایرانی با نمونه های مشابه خارجی تفاوتی چندان ندارند اما حسن بزرگ این محصولات در دسترس بودن خدمات پس از فروش آنها برای همیشه است، به طوری که ما شاهد بودیم گاهی ۳۰ درصد هزینه خرید دستگاه های خارجی صرف تعمیر آنها می شد، این در حالی است که محصولات ایرانی با هزینه هایی به مراتب پایین تر تعمیر می شوند، از سوی دیگر دستگاه ایرانی هماهنگی بیشتر با اقلیم و شرایط جسمانی مردم کشور دارند همچنین وقتی که دستگاهی در ایران تولید می شود قیمت نمونه های مشابه خارجی کاهش چشمگیر پیدا می کند.
نفیسی پور بزرگترین مشکل تولید داخل را ورود کالاهایی به کشور دانست که اصالت ساخت آنها مشخص نیست و گفت: این محصولات اغلب به شکل قاچاق و بدون پرداخت مالیات و عوارض گمرکی به بازار عرضه می شوند، بنابراین قیمتی پایین تر نسبت به نمونه های داخلی دارند که این موضوع موجب می شود استقبال مردم به خرید دستگاه های ایرانی کاهش پیدا کند، خرید محصولات داخلی از خروج ارز به خارج از کشور جلوگیری و کشور را خودکفا می کند و در نهایت هزینه های دریافتی از بیماران کمتر می شود، همچنین اگر ما بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم می توانیم ارزآوری هم داشته باشیم.
وی تاکید کرد: خوشبختانه در سال های اخیر حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده است و ما امیدواریم روز به روز حمایت بیشتر این سازمان ها را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007920

وب گردی

وب گردی