شیخ‌عطار: سرعت جذب دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافته است

معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سرعت جذب دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافته و رکورد زده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا شیخ‌عطار در مراسم سی‌وهفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان دانشگاه آزاد اسلامی، گام دوم انقلاب اسلامی که صبح امروز در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که با وزارت علوم پیش آمده، سرعت جذب دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی افزایش یافته و رکورد زده است. متاسفانه این موضوع به مذاق عده‌ای خوش نیامده است.

وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند دانشجوی غیرایرانی فقط با خودش، پول می‌آورد و او را به شکل قلک می‌بینند. متاسفانه برخی دانشگاه‌ها برای جبران هزینه‌ها اصرار به جذب دانشجوی غیرایرانی دارند؛ اما این اتفاق، سه پایه دارد که از منویات مقام معظم رهبری الهام گرفته شده است.

شیخ‌عطار تصریح کرد: رده پروتکلی دکتر طهرانچی در سطح وزیر است. ما با رابطه‌ها کاری نداریم و طبق چارچوب پیش می‌رویم.

وی افزود: یک سری سازمان‌های بین‌المللی دانشگاهی و دانشجویی وجود دارد که ماهیت جاسوسی دارند. آنها از مرکزیت دانشگاه ناامید شده‌اند و به سراغ شهرستان‌ها رفته‌اند. به طور مثال به واحد شهرستان ما می‌گویند خرج یک هفته اقامت ۲۰ عضو هیئت علمی شما در اروپا را فارغ از رشته می‌دهیم.

شیخ‌عطار تاکید کرد: ما از حرف زدن و نوشتن برخی ها متوجه می‌شویم چه قصدی دارند. اجازه دهیم تعاملات بین‌المللی در این معاونت انجام شود. ما به دنبال ایجاد امپراتوری نیستیم؛ اما بگذاریم کار طبق قاعده پیش رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007950

وب گردی

وب گردی