تلاش برای تسهیل و بهبود کیفیت داده‌ها و اجرای خدمات دولت الکترونیکی

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی گفت: وظیفه اصلی کارگروه, همکاری با دستگاه های اجرایی برای بهبود کیفیت داده ها و ایجاد ترتیبات تعامل پذیر در لایه های دیتا، فرآیندها و خط مشی ها است.

به گزارش گروه علم و فن آوری ایسکانیوز ، رضا باقری اصل در اولین جلسه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی که در مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد، گفت: تشکیل این کارگروه شش ماه قبل به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید و متعاقب آن به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه خدمات دولت و خدمات دستگاه های اجرایی گروگان کیفیت داده ها و برخی فرآیندهای ناکارآمد شده است، تصریح کرد: فرآیندها در هیات مقررات زدایی، سازمان اداری استخدامی و شورای عالی مدیریت می شوند که اختیار مداخله در این حوزه را دارند تا برای بهبود فرآیندها تصمیماتی اتخاذ کنند.

رییس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی با اشاره به اینکه هنوز در حوزه دیتا کار خاصی انجام نشده است، گفت: علی رغم راه اندازی مرکز ملی تبادل اطلاعات و تهیه سند چارچوب تعامل پذیری دستگاه های اجرایی تاکنون نتوانسته اند شرایط لازم را برای بهبود کیفیت داده ها در جهت ارائه سرویس های کارآمد مهیا کنند.

باقری اصل با اشاره به اینکه تجربه این کارگروه در سایر کشورها هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: این کارگروه تسهیل کننده بهبود کیفیت داده ها و اجرای خدمات دولت الکترونیک است و همه ارکان کشور درگیر آن می شوند و قدرت اجرایی آن ذیل شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است.

بر اساس این گزارش، پس از تصویب پیش نویس آیین نامه داخلی کارگروه در این جلسه با توجه به ارایه گزارش هیات مقررات زدایی مقرر شد سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری این دبیرخانه شاخصهای ارزیابی تعامل پذیری را تدوین کنند.

همچنین فعال سازی نشانی اقامت قانونی اشخاص موضوع قانون الزام استفاده از کد ملی، کد پستی و مصوبه جلسه یازدهم شورای اجرایی فناوری اطلاعات در جلسه بعدی کارگروه بررسی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007964

وب گردی

وب گردی