دانش مهارتی، دانش آموزشی و دانش اجتماعی سه محور مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی سما گفت: مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی به ایجاد حلقه‌ای با سه محور دانش مهارتی، دانش آموزشی و دانش اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا منظری توکلی در مراسم سی‌وهفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان دانشگاه آزاد اسلامی، گام دوم انقلاب اسلامی که امروز چهارشنبه ۲۲ خردادماه در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته به لطف خدا، سال پرباری از نظر کیفی و کمی در زمینه آموزش‌های عمومی و مهارتی پشت سر گذاشتیم. دکتر طهرانچی نگاه ویژه‌ای به مدارس سما داشت. دکتر ولایتی هم با اختصاص دقایق ابتدایی خود به آموزش‌های عمومی و مهارتی، حجت را تمام کرد.

وی ادامه داد: دکتر ولایتی تاکید داشت تاکنون سابقه نداشته این تعداد مدارس ابتدایی تا متوسطه به صورت زنجیره‌ای در یک مجموعه آموزش عالی فعالیت داشته باشند. دکتر طهرانچی هم به ایجاد حلقه‌ای با سه محور دانش مهارتی، دانش آموزشی و دانش اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی سما تصریح کرد: دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی توصیه کردند مدارس ما از نظر کمی و کیفی توسعه یابند اما اولویت ما فزهنگی، تربیتی و پژوهشی باشد. یکی از معیارهای ما شرکت دانش‌آموزان ما در رویدادهای رقابتی با دیگد مجموعه‌های همانند است.

منظری توکلی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما در جشنواره سینا اثبات کردند گوی رقابت را از دیگران ربوده‌اند. دانش‌آموزان سما ۴۳ رتبه از صد گروه برتر جشنواره را درو کردند، در حالی که ۱۱.۵ درصد شرکت‌کننده‌ها را تصکیل دادند.

وی افزود: مدارس سما کاشان یکی از مدارس نمونه ماست که در سال دوم تاسیس، ۱۳ شعبه کلاس اول ۲۵ نفره ثبت نام کرده است. همچنین نمایندگان کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در بازدید از مدارس سما بندر لنگه اذعان کردند که احساس می‌کنند در مدرسه علامه حلی هستند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی سما یادآور شد: در سال 1404، 620 هزار معلم بازنشسته می‌شوند که اگر فکری برای آن نشود، به یک بحران تبدیل خواهد شد. مدارس فرسوده از دیگر مشکلات پیش روی ما هستند.

منظری توکلی یادآور شد: در مدارس سما، رعایت حال مردم را در بحث شهریه انجام می‌دهیم. مدارس سال اول و دوم زیان‌ده هستند و از سال چهارم وارد مرحله سوددهی می‌شوند اما بسیاری از مدارس ما در سال اول و دوم به سوددهی رسیده‌اند. در سال گذشته، با حمایت دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی، ۱۴۷ باب مدرسه جدید در کل کشور ایجاد شده است که یک انقلاب در امر ایجاد مدرسه، آن هم مدرسه باکیفیت است.

وی با اشاره به راهکارهای افزایش جذب دانش‌آموز در مدارس سما گفت: یکی از راهکارها برای کمک به مردم، این است که با استفاده از نقدینگی موجود در مدارس با افتتاح حساب در بانک قرص‌الحسنه، روند پرداخت شهریه را تقسیط کنیم.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی سما در پایان تصریح کرد: توصیه می‌کنم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر آموزش‌های فنی و مهارتی، به این آموزشکده‌ها توجه بیشتری داشته باشیم. استان سیستان و بلوچستان بیشترین تلاش را در این زمینه انجام داده است. در آخر باید بگویم نیازی نیست با خودمان رقابت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007987

وب گردی

وب گردی