امضای دانشنامه‌های تحصیلی در سازمان امور دانشجویان الکترونیکی شد

اداره کل دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان از فرآیند تایید و امضای نهایی دانشنامه‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی الکترونیکی خبرداد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، پیش از این دانشنامه‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی _ غیر انتفاعی و موسسات پژوهشی توسط رئیس موسسه و مدیرکل امور دانش آموختگان امضا می‌شد که در فرآیند جدید، کد کیو آر جایگزین امضای مدیرکل امور دانش آموختگان شده است.

در این روش، مدارک دانش آموختگان توسط دانشگاه‌ها در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان بارگذاری شده و پس از بررسی نحوه ورود متقاضی به آموزش عالی و نمرات و سنوات تحصیلی، با اختصاص کد کیوآر، دانشنامه ارسالی تایید می‌شود.

در رویه جدید با اسکن کد کیوآر انتهای دانشنامه توسط گوشی همراه ، مشخصات منحصر بفرد هر فارغ التحصیل در سامانه سجاد قابل رویت است و در استعلام سازمان‌ها و ادارات نیز این روش برای ارزیابی اصالت مدرک تحصیلی استفاده خواهد شد.

با اقدام جدید نیازی به حضور نمایندگان دانشگاه‌ها موسسات آموزش عالی غیر دولتی - غیر انتفاعی و موسسات پژوهشی در سازمان امور دانشجویان و دانشگاه‌های منتخب استان نیست و علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه و کاهش مصرف کاغذ، امکان جعل مدارک نیز به میزان زیادی کاهش یافته است.

در متن اطلاعیه آمده است: «فرایند الکترونیکی شدن امضای دانشنامه های دانش آموختگان داخل کشور پس از طی 10 جلسه توجیهی برای نمایندگان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی تحت پوشش اداره کل امور دانش آموختگان در قالب سامانه سجاد از فروردین ماه 98 عملیاتی شده است.

در رویــه جدیـد با اسکـن QR Code منـدرج در دانشنامـه، مشخصـات دانش آموختـه در سامانـه یاد شده قابل رؤیت است و در خصـوص گواهینامـه نیـز با ارسـال کـد صحـت 20 رقمـی ایـن امکـان فراهم شـده است؛ لذا اشخـاص حقیقـی و حقوقـی با ورود بـه نشانی اینترنتـی (http://portal.saorg.ir/inquiry?code) یا اسکن دانشنامه به راحتی می‌توانند صحت دانشنامه را استعلام و تأییدیه تحصیلی را بصورت آنلاین مشاهده و اخذ کنند.

از مزایای این طرح می توان به تسریع در صدور، مشاهده و استعلام صحت دانشنامه ها، سهولت آمارگیری، نظارت بر فرایند صدور گواهینامه‌ها و دانشنامه‌های صادره، جلوگیری از جعل دانشنامه و گواهینامه، کاهش چشمگیر مراجعه دانش آموختگان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی تحت پوشش اداره کل امور دانش آموختگان به سازمان، کاهش هزینه های جاری سازمان با توجه به حذف مکاتبات اداری و در نتیجه کاهش اوراق اداری اشاره کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1007995

وب گردی

وب گردی