حاشیه نگاری ایسکانیوز از اولین روز اجلاس سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی

اولین روز از اجلاس سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سالن آمفی تئاتر هتل فرهیختگان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روز اول‌ از اجلاس سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان《دانشگاه آزاد اسلامی، گام دوم انقلاب اسلامی》 امروز چهارشنبه ۲۲ خرداده ماه برگزار شد. مراسم اختتامیه این اجلاس نیز پنجشنبه ۲۳ خرداد ماه ۹۸ در واحد علوم و تحقیقات برگزار خواهد شد.

این مراسم به مناسبت سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است و در آن مسئولان، مدیران و روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به بررسی مسائل و برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی‌می‌پردازند.



عملیاتی کردن ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی،رویکرد اجلاس گام دوم انقلاب اسلامی

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن خیر مقدم به مدیران، روسای واحدها و اصحاب رسانه، رویکرد اصلی این مراسم را عملیاتی کردن رویکرد جدید مدیریتی و ساختار جدید دانشگاه در دوره حدید دانست و گفت: در‌راستای ساختارها تغییر یافته در دانشگاه آزاد اسلامی، عرصه جدیدی در این دانشگاه آغاز شده است. به همین منظور لازم بود مدیران و مسئولان طی جلسه‌ای نقطه نظرات خود را در مباحث مختلف بیان کنند و به سوالات آنان پاسخ داده شود.


تزکیه در کنار تعلیم جزو وظایف اساتید است

دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در اجلاس سی و هفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم توجه به تزکیه تاکید کرد و گفت: توجه به تزکیه تاکنون در دانشگاه‌های ما مورد توجه جدی نبوده است ولی ان‌شاءالله این مورد در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق خواهد افتاد و تزکیه هم در کنار تعلیم جزو وظایف اساتید خواهد بود. توقع داریم تزکیه و امور فرهنگی به طور جدی در دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری شود.



دانشگاه آزاد به آینده توجه ویژه‌ای داشته باشد

سخنران سوم این مراسم سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی‌بود که اعتقاد داشت اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، استعدادها سرریز می‌کردند. وی در این مراسم گفت: این دانشگاه توانست از پهنه وسیع جغرافیایی ایران نهایت بهره را ببرد. این ظرفیت می‌تواند تقویت شود. فضا و تجربه موفق دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به بهبود روند منجر شود.

عاملی از مسئولان دانشگاه آزاد خواست که با تکیه بر ظرفیت‌های این دانشگاه، توجه ویژه‌ای به آینده داشته باشد. وی در این باره گفت: کشور ما باید ارزش پول ملی و درآمد سرانه خود را به بالاترین ظرفیت برساند تا ترسیم تمدن نوین اسلامی ممکن و تسریع شود.

ایجاد رشته باهدف‌کسب درآمد؛ممنوع

سخنران چهارم این مراسم دکتر محمدمهدی طهرانچی بود که به تبیین برنامه‌های آینده این دانشگاه پرداخت. وی در این مراسم بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم ، دانشجویان را امیدوار و خوشبین به آینده تربیت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه کسب درآمد از رشته‌های تحصیلی و ایجاد رشته با نیت کسب درآمد در دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع است، در این مراسم تاکید کرد: ایجاد رشته در این دانشگاه با توجه به نیاز منطقه صورت می‌گیرد. در این زمینه به جای نگاه به امروز، افق دید به فرداست و راه‎‌اندازی رشته برای پاسخ به نیازهای آینده کشوراست.


به پاخیزید و برای سلامتی امام زمان(عج) دعا کنید

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دقایقی پیش از پایان سخنرانی دکتر طهرانچی‌ آمد و حال و هوای جلسه را عوض کرد. وی پیش از سخنرانی خود کلیه حاضران جلسه را دعوت کرد بایستند‌ و دعای فرج را تلاوت کنند.
وی ضمن اشاره به نقل قول متخصصان پزشکی کشور مبنی بر مضرات نشستن زیاد، از حاضران خواست بایستند و برای سلامتی امام زمان(عج) و تعجیل در ظهور ایشان، دعای فرج را تلاوت کنند.


نکاتی از باقی سخنرانان مراسم

در ادامه مراسم رئیس‌ هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به سخنرانی‌ پرداخت و اعلام کرد: رشد اقتصاد دانش بنیان ماموریت ماست و در این زمینه می‌توانیم به دانشگاه آزاد کمک کنیم.

همچنین بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژ‌وهش‌های تحصیلات تکمیلی به مسئولان توصیه کرد توصیه می‌کنم بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را همراه داشته باشیم و مدام محورهای آن را مرور کنیم. دستاوردهای انقلاب اسلامی به شکل مبسوط در بیانیه گام دوم مطرح شده است.

همچنین شیخ عطار در این مراسم اظهار‌کرد: برخی تصور می‌کنند دانشجوی غیرایرانی فقط با خودش، پول می‌آورد و او را به شکل قلک می‌بینند. متاسفانه برخی دانشگاه‌ها برای جبران هزینه‌ها اصرار به جذب دانشجوی غیرایرانی دارند اما این اتفاق، سه پایه دارد که از منویات مقام معظم رهبری الهام گرفته شده است.

نثار گل به شهدای واحد علوم تحقیقات

پس از به اتمام رسیدن سخنرانی‌ها مدیران و روسای واحد دانشگاه آزاد اسلامی با نثار گل به شهدای گمنام واحد علوم و تحقیقات یاد آن‌ها را گرامی داشتند و سپس برای اقامه نماز ظهر و عصر به مسجد امام علی(ع) واحد علوم و تحقیقات رفتند.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شخصیت غایبی به شمار می‌رفت که به این مراسم دعوت شده بود.



از جمله برنامه‌هایی که در‌ روز اول اجلاس سی و هفتمین سالگرد دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد می‌توان به کمیسیون تخصصی معاون اداری، مالی و منابع انسانی دانشگاه آزاد، سخنرانی معاون علوم انسانی و هنر و معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی، نشست تخصصی واحدهای پزشکی و نشست مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1007999

وب گردی

وب گردی