600 مقاله علمی در کنگره نوروماسکولار ارائه می شود

دبیر علمی کنگره بیماری‌های نوروماسکولار از برگزاری اولین کنگره علمی تخصصی بیماری‌های نوروماسکولار با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت:بیمارستان فرهیختگان اولین بنیانگذار بیماری‌های نوروماسکولار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد کاظم بخشنده دبیر علمی کنگره نوروماسکولار در اولین کنگره تازه های نوروماسکولار که در بیمارستان فرهیختگان برگزار شد گفت: در حال حاضر بیماری‌های نوروماسکولار در کشور متولی ندارد و متاسفانه بسیاری از افرادی که به بیماری‌هایی از قبیل SMA مبتلا هستند دچار چالش‌هایی شده اند و پزشکان فعال در این حوزه اطلاعات چندانی از روش‌های تشخیص و درمانی این گروه از بیماری‌های عصبی را ندارند.

وی ادامه داد: ارائه روش‌های درمانی جدید در زمینه بیماری‌های نوروماسکولار، ارائه روش‌های تشخیص، تبادل نظر استادان و صاحب‌نظران متخصصان حوزه نوروماسکولار، راه‌اندازی رشته تخصصی نوروماسکولار در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی و رسیدن به مرزهای علمی در این زمینه از اهداف برگزاری کنگره محسوب می‌شود.

دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی تازه‌های نوروماسکولار دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران بیان کرد: تاکنون 600 مقاله علمی از دانشگاه‌های مختلف به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از این تعداد 100 مقاله برای سخنرانی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

بخشنده افزود: موضوعات درمان به‌طور مثال ژن‌درمانی، سلول‌درمانی و ارائه تجربیاتی از بیماران موردی متخصصان از جمله محورهایی هستند که توجه ویژه‌‌ای به آن‌ها شده است.

دبیر علمی کنگره بیماری‌های نوروماسکولار با بیان اینکه ظرفیت‌های لازم برای راه‌اندازی درمان‌های بیماری نوروماسکولار در کشور وجود دارد، گفت: ما می‌توانیم درمان‌های جایگزین و جدید را با استفاده از ظرفیت داخل کشور جایگزین کنیم. این موضوع در کنگره به بحث گذاشته می‌شود تا راهکارهای جدیدی برای آن ارائه شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1008029

وب گردی

وب گردی