2 سال است که اجازه ملاقات  با وزیر ارشاد را نداشته ام/ وزارت علوم به هنرهای سنتی ایرانی اهمیت نمی دهد

استاد نگارگری دانشگاه گفت: کتاب آرایی ایرانی اسلامی حرف اول را می زند و هنر اصیلی است اما به لطف وزارت علوم دروس عملی در دانشگاه ها حذف شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدباقر آقامیری در پنل تخصصی آموزش های شیوه نظام استاد شاگردی که ظهر امروز در دانشگاه فرشچیان برگزار شد، گفت: درحال حاضر نظام استاد شاگردی وجود ندارد و همچنین اساتیدی در این حوزه فعالیت نمی کنند.

وی افزود: کتاب آرای تهی ایرانی اسلامی حرف اول را می زند و هنر اصیلی است اما به لطف وزارت علوم دروس عملی حذف شده است.

آقامیری تصریح کرد: هنر یکی از صفات خداوند است و هنر فرهنگ را می سازد. اگر در یک جامعه هنر پرورش داده شود جامعه از فرهنگ جاری خواهد شد.

وی اظهار کرد: دانشگاه استاد فرشچیان ارزشگاهی است که پدید آمده است تا فضایی برای پیگیری اصالتمان داشته باشیم.

آقامیری عنوان کرد: دو سال است که می خواهم وزیر ارشاد را ببینم تا از او در مورد اصالت های هنر بپرسم اما به من وقت نمی دهند.

جعفر نجیبی ستاد مجسمه سازی هنرهای اسلامی ایرانی همچنین در ادامه مراسم این پنل عنوان کرد: وزارت علوم، تحقیقات وفناوری به هنرهای سنتی ایرانی اهمیت نمی دهد و فقط مدرک برای وزارتخانه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: زمانی که دانشجو بودیم فضا متفاوت بود و الان اولویت ها در میان دانشجویان تغییر کرده است.

نجیبی ادامه داد: فرهنگ ما ایرانی است و باید با همان زبان به آن بها دهیم و استفاده کنیم و امیدوارم در آینده بیشتر به هنرهای سنتی ایرانی بها داده شود.

استاد مجسمه ساز هنرهای اسلامی ایرانی تصریح کرد: متاسفانه کارمندان وزارت علوم دغدغه هنر ندارند و بیشتر به فکر حقوقشان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008037

وب گردی

وب گردی