اپل از چین خارج می شود؟

«فاکس کان» تولید کننده محصولات اپل در چین اعلام کرد در صورت تشدید تنش بین چین و آمریکا می تواند محصولات اپل را در خارج از این کشور تولید کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در روزهای اخیر دنیای فناوری متاثر از تنش بین گوگل و شرکت چینی هوآوی است.

پس از تصمیم گوگل، بسیاری از شرکت های بزرگ تکنولوژی هوآوی را به لیست سیاه خود اضافه کرده اند.

اکنون بیشتر گمانه زنی ها بر سر این است که اپل چه تصمیمی در زمینه تولید محصولا ت خود در چین خواهد گرفت.

اگر چه گوشی های هوشمند اپل در حال حاضر در چین توسط شرکت تایوانی «Foxconn» تولید می شوند، اما ممکن است این روند در آینده تغییر کند.

اکنون «فاکس کان» تولید کننده محصولات اپل در چین اعلام کرده در صورت تشدید تنش بین چین و آمریکا می تواند محصولات اپل را در خارج از این کشور تولید کند.

«فاکس کان» با اشاره به اینکه 25 درصد از ظرفیت تولید محصولات اپل در حال حاضر در خارج از چین صورت می گیرد اعلام اگر این رقم در صورت درخواست اپل می تواند افزایش یابد.

از هر 2 آیفون تولید شده در چین یکی از آنها توسط «Business Insider » که متعلق به «فاکس کان» است تولید میشود.

شرکت تایوانی «فاکس کان» یک شرکت عرضه جهانی است که خدمات مونتاژ را برای بسیاری از تولیدکنندگان الکترونیک از جمله اپل ارائه می دهد.

اگر شما نیز از کاربران آیفون یا آیپد هستید، دستگاهی که استفاده می کنید به احتمال 50 درصد توسط این شرکت ساخته شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا تعرفه 300 میلیارد دلاری بر محصولات وارداتی از چین وضع کند که این شامل محصولات اپل که در چین تولید میشود نیز خواهد شد.

این درحالی است که فاکس کان تاکنون بخشی از تولید آی‌فون را به هند منتقل کرده تا از مالیات بر واردات در چین رهایی یابد.

این شرکت همچنین تعهد کرده میلیاردها دلار در کارخانه خود در آمریکا که در ویسکانس قرار دارد، سرمایه‌گذاری کند. البته بعید به‌نظر می‌رسد در این کارخانه آی‌فون تولید شود. اگر دونالد ترامپ تعرفه مالیات بر واردات به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار بر کالاهای چینی وضع کند، اپل با این شیوه می‌تواند خود را از شر این مالیات خلاص کند. قرار است آی‌فون‌های جدید در ماه سپتامبر رونمایی شوند و هرگونه افزایش مالیات بر واردات کالاهای چینی به معنای گران‌تر شدن دستگاه‌های این شرکت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008044

وب گردی

وب گردی