یاوری: تداوم تولید هنر های سنتی ایران هم جهت با آموزش است/ برخی مکاتب هنری ایران با کج اندیشی مسئولان منحل شدند

عضو شورای ارزشیابی هنرمندان سنتی کشور در حاشیه نخستین هم اندیشی آموزش های عالی هنرهای سنتی گفت: تداوم تولید هنر های سنتی ایران هم جهت با آموزش است تا نظام استاد شاگردی پایدار باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین یاوری عضو شورای ارزشیابی هنرمندان سنتی کشور در نخستین هم اندیشی آموزش های عالی هنرهای سنتی گفت: اگر آموزش مورد حمایت قرار بگیرد شکوفا می شود واگر شاگرد، شاگرد باشد رشد خواهد کرد در غیر اینصورت آموزش از بین می رود.

وی افزود: تداوم تولید هنر های سنتی ایران هم جهت با آموزش است تا نظام استاد شاگردی پایدار باشد.

یاوری ادامه داد: انتقال نسل به نسل هنرهای سنتی ایران در کشور ما دارای سربلندی و اقتدار است اما بعضی از مکاتب هنری که استادان برجسته ای را در این عرصه پرورش دادند در گذر زمان با کج اندیشی مسئولان منحل شدند.

وی تاکید کرد: همانطور که استادان هنری نیاز داریم در همان راستا مسئولان فهیم هم نیاز داریم و این دو مسأله مکمل یکدیگر هستند.

یاوری تصریح کرد: همیشه آموزش هنر های سنتی در ایران تکنیک گرا نبوده و معرفت را هم به شاگرد آموزش می داده است اما به مرور زمان این نظام از بین رفت.
وی اظهار کرد: ما اگر بردنیا بخواهیم تحسینمان کنند با مرام، معنویت و همزمان صورت خواهد گرفت. برای رسیدن به احیا نظام استاد شاگردی باید همه دست به دست هم دهیم.


یاوری خاطرنشان کرد: در دانشگاه استاد فرشچیان مدرک گرایی جایگاهی ندارد و نفراتی که پذیرش می شوند بدون کنکور وارد دانشگاه خواهند شد و اساتیدی را انتخاب می کنیم که عاشق باشند.

کد خبر: 1008058

وب گردی

وب گردی