پیشرفت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد مبتنی بر گام دوم دانشگاه تدوین شده است

در بیانیه پایانی اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید شد: این دانشگاه گام دوم خود را همگام با برنامه‌های انقلاب و با توجه به خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی آغاز کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز ، اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی) با قرائت بیانیه پایانی، به کار خود پایان داد.

در متن این بیانیه که توسط دکتر سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) قرائت شد، آمده است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد

با استعانت از خداوند متعال و صلوات بر پیامبر رحمت حضرت محمّد مصطفی صلّی الله علیه و آله و سلّم و خاندان پاکش و درخواست علوّ درجات برای روح ملکوتی امام خمینی و شهیدان انقلاب اسلامی رحمه الله علیهم و با درود به پیشگاه مقام معظّم رهبری امام خامنه ای أدام الله ظلّه الشریف؛ اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با شعار «دانشگاه آزاد اسلامی، گام دوم انقلاب اسلامی» برگزار شد.

امروز در حالی سی‌وهفتمین سالگرد تأسیس این دانشگاه را گرامی می‌داریم که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان مفتخر است با بیش از 400 واحد و مرکز دانشگاهی، 700 مدرسه سما، 6 میلیون فارغ‌التحصیل؛ یک میلیون و 200هزار دانشجو؛ 3 میلیون و 600هزار مترمربع فضای آموزشی؛ یک میلیون و 600هزار مترمربع فضای پژوهشی؛ 32هزار عضو هیأت علمی و 33هزار و 800 هزار کارمند؛ در زمینه برقراری عدالت آموزش عالی در سراسر کشور رویکردی اجتماعی داشته باشد.

ما شرکت‌کنندگان در این اجلاس، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی و بیعت مجدد با مقام معظم رهبری اعلام می‌داریم:

1ـ مدیریت علمی تحوّل‌گرا و مبتنی بر روحیه انقلابی وجهادی برگرفته از اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» که امام بزرگوار به همگان آموختند و پیوسته مورد تأکید و توصیه مقام معظّم رهبری بوده را سرلوحه برنامه‏‌های مدیرتی، کاری و حرفه‌ای خود قرار می دهیم.

2ـ اکنون که انقلاب اسلامی، پس از چهل سال بالندگی و سرافرازی وارد گام دوم انقلاب شده و الگوی موفق آن مبتنی بر امامت، مردم‌سالاری دینی، عدالت‌خواهی و ایستادگی برابر مستکبران جهان را به مردم مستضعف عالم ارائه کرده است؛دانشگاه آزاد اسلامی گام دوم خود را همگام با برنامه‌های انقلاب و با توجه به خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی آغاز کرده است.

3ـ پیشرفت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از مراجع مهم علمی کشور که مبتنی بر چشم‌انداز دانشگاه در افق 1404 و گام دوم دانشگاه تدوین شده است را براساس رویکرد «آموزش‌محور»، «پژوهش‌محور»، «مهارت‌محور» و «فناوری‌محور» ضروری می دانیم.

4ـ از رویکرد جدید هیأت امنا، هیأت رئیسه و مدیران ارشد دانشگاه مبنی بر اولویت دادن به تقویت فضای فرهنگی، توجه به حفظ و تقویت کرامت کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان، الگوسازی از چهره‌‏های موفق علمی و فرهنگی، تأسیس و تقویت مدارس مهارتی در دانشگاه حمایت می کنیم.

5ـ دانشگاه آزاد اسلامی به مثابه مولود علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی، خود را مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب می‌‏داند و می‌‏کوشد در این راستا گام دوم دانشگاه با جهاد علمی و پژوهشی، گسترش معنویت و اخلاق، ارائه راهکار برای اصلاح مشکلات اقتصادی کشور، گسترش عدالت و آزادی اجتماعی و ارائه سبک زندگی ایرانی _اسلامی تحقق پیدا کند و از ارتقای عیار علم، فرهنگ جامعه و دستیابی به دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی حمایت می کند.

6ـ از آنجا که دانشگاه، موتور پیشران در عرصه علم، فناوری و توسعه کشور است، سهم دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش و پژوهش از طریق جذب نیروهای متخصص و متعهد، توسعه شرکت های دانش بنیان، تقویت دانش فناوری، صنعتی و کشاورزی، بومی سازی دستاوردهای علمی و تقویت علوم انسانی اسلامی را ارتقا خواهیم داد.

7ـ در این برهه حساس تاریخی بر وحدت و همفکری نیروهای انقلاب، هوشیاری مردم و مسئولان، حمایت از نهادهای اصیل انقلاب اسلامی، اهتمام به مقاوم‌سازی فرهنگی و اقتصاد مقاومتی، رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم، نقش دانشگاه در حل مسائل اجتماعی و اقتصادی، افزایش نقش ایران در تولید علم جهان و تحقق شعار سال یعنی رونق تولید تأکید می ورزیم.

8ـ مهم‌ترین ظرفیت امید بخش کشور را نیروی انسانی مستعدّ و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی دانسته و جوانان محقّق و دانشمند را بزرگترین سرمایه ملی به شمار می آوریم و در جهت تربیت نیروهای جوان مؤمن، انقلابی، متعهد، کارآفرین، خلاق و برخوردار از نشاط و سلامت جسم و جان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

9ـ مشارکت اقشار مختلف دانشگاهی از قبیل بسیج، انجمن‌ها و کانون‌های علمی و فرهنگی، هیأت‌های مذهبی، تشکل‌های دانشگاهی، هیأت‌های اندیشه‌ورز، فعالیت های صنفی و تقویت فرهنگ تقریب بین مذاهب اسلامی را مورد تأکید قرار داده و از تعاملات علمی و آموزشی، استفاده از فضای مجازی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی، نشست ها و همایش های علمی فرهنگی، حمایت از نشریات و آثار مکتوب دانشجو محور که زمینه نقش‌آفرینی دانشگاهیان در اداره بهتر دانشگاه را فراهم می آورد حمایت می‏‌کنیم.

10ـ در پایان ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت خود را از بیانات قاطع و عزت‌آفرین مقام معظم رهبری در پاسخ به پیام‌ها و مواضع رئیس‌جمهور بی‌خرد آمریکا و همچنین سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی، بر چیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه غرب آسیا، مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی، محکومیت توافق سران مرتجع منطقه با استکبارگران جهانی در اجرای طرح به اصطلاح معامله قرن و پشتیبانی از مبارزات مجاهدان فی سبیل الله، حمایت از ملت‌های ستمدیده و برافروختن چراغ پر فروغ بیداری اسلامی را اعلام می داریم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

23 خردادماه 1398

کد خبر: 1008079

وب گردی

وب گردی