نقش موثر دانشگاه آزاد اسلامی در خودکفایی ایران برای تامین متخصصان بومی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در بسیاری از رشته‌ها فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه آزاد، نیاز کشور را برای بهره‌مندی از متخصصان بومی تامین کردند که این امر منجر به خودکفایی در عرصه ملی شده است.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاهی سراسر کشور که با عنوان دانشگاه آزاد اسلامی، گام دوم انقلاب اسلامی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد گفت: مهم‌ترین دستاورد حضور رؤسای واحدهای دانشگاهی و مسئولان سازمان مرکزی در یک فضای مشترک علاوه بر تبادل اطلاعات، آشنایی کامل با رویکردها و تغییراتی بوده که در برخی از معاونت‌های دانشگاه آزاد رخ داده است؛ همچنین تبیین ماموریت‌هایی که هر کدام از واحدها باید به طور کامل از آن مطلع شوند از دیگر اهداف تعیین شده این اجلاس بود.

وی افزود: ایجاد ساختارهای جدید در دانشگاه آزاد، نیازمند شناخت همه مدیران و مسئولان نسبت به نیازهای موجود و ماموریت‌هایی است که به آنها محول شده تا راهبردها و سیاست‌های برنامه‌ها را بشناسند و خوشبختانه تمامی این اهداف در اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد محقق شد.

کلانتری در ادامه درباره نقش تاثیرگذار دانشگاه آزاد در آموزش عالی کشور خاطرنشان کرد: بدون تردید، ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی بعد از انقلاب به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، تعداد فارغ‌التحصیلان میلیونی، گسترش کتابخانه‌های علمی و پژوهشی، آزمایشگاه‌های معتبر، ارائه برنامه‌های فکری و فرهنگی گوناگون توسط این دانشگاه یک دستاورد بزرگ در آموزش عالی کشور است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در حقیقت، دانشگاه آزاد همچون نهالی است که بذر آن 37 سال پیش کاشته شد و امروز درخت تنومندی شده که به عنوان بازوی پرتوان آموزش عالی کشور شناخته می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: درحال حاضر، در بسیاری از رشته‌ها، فارغ‌‌التحصیلان این دانشگاه نیاز کشور را برای بهره‌مندی از متخصصان بومی تامین کردند که این امر منجر به خودکفایی در عرصه ملی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008087

وب گردی

وب گردی