باید از ایده‌های نخبگان دانشگاهی بهره‌مند شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کردستان با بیان اینکه باید چرخش آموزشی در وضعیت دانشگاه ایجاد شود، گفت: به گفته دکتر طهرانچی باید دانشگاه در سال ۱۴۰۴ گزینه نخست داوطلبان باشد که این حرف بزرگی است و برای تحقق آن باید آموزش و پژوهش ارتقا پیدا کند.

محسن پیشوایی‌علوی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، در گفتگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که شرکت‌های دانش‌بنیان در این واحد دانشگاهی فعال هستند گفت: در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بنیاد برکت را راه اندازی کردیم تا جایی‌که تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است و به محض برطرف کردن برخی از مسائل این تفاهم‌نامه را اجرایی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از طریق بنیاد برکت سرمایه‌گذاری کنند. خوشبختانه با توجه به محتوای تفاهم نامه ما افق روشنی را برای آینده استان کردستان پیش بینی کردیم؛ چرا که این موضوع به معرفی دانشگاه آزاد اسلامی که به عنوان نهادی علمی است کمک قابل توجهی خواهد کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، تاکید کرد: در کنار بنیاد برکت ما مراکز رشد را نیز راه‌اندازی کردیم به طوری که از 24 شرکت حدود 12 شرکت فعال است. همچنین یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ماشین نظامی تولید کرده که به صورت مشترک در اختیار سپاه و دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد. می‌توان گفت مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان مسیر ترقی و پیشرفت را در پیش گرفته‌اند.

پیشوایی‌علوی گفت: از نظر علمی دانشگاه آزاد اسلامی توانسته آموزش عالی و تعلیم و تربیت را در اکثر شهرهای ایران گسترش دهد به‌طوری که اکنون کمتر شهری است که این دانشگاه در آن حضور نداشته باشد و این عمومی‌کردن آموزش برای مردم عادی کاری بود که آموزش عالی نتوانست انجام دهد؛ اما این دانشگاه به نحو احسن انجام داد و توانست آموزش عالی را در اقصی نقاط کشور گسترش دهد.

وی تصریح کرد:‌ همچنین دانشگاه آزاد اسلامی توانست نوعی مدیریت سیاسی را در قالب عملکرد علمی و پژوهشی در اختیار کشور قرار بدهد و بیشترین نقطه قوت دانشگاه آزاد در مقایسه با جنبه‌های دیگرش در بحث سیاسی آن است؛ زیرا اگر کشوری ثبات سیاسی نداشته باشد، دیگر فعالیت‌های اقتصادی، علمی و تحقیقاتی جایگاهی نخواهد داشت؛ بنابراین دانشگاه آزاد در ثبات سیاسی کشور در میان قشر جوان خدمت بسیار بزرگی کرد.

پیشوایی‌علوی اظهار کرد:‌ از زاویه دیگر نگاه درونی به دانشگاه آزاد اسلامی است که برخی سوء مدیریت‌ها و کمبودهایی وجود دارد و اینها باید کم‌کم برطرف شود. با توجه به شرایط بد اقتصادی دانشگاه آزاد با چالش‌های جدی مواجه شده است؛ اما باوجود همه این مشکلات جایگاه تأثیرگذاری دانشگاه آزاد را در کشور نمی‌شود به‌راحتی نادیده گرفت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کردستان با بیان اینکه باید چرخش آموزشی در وضعیت دانشگاه ایجاد شود، افزود: به گفته دکتر طهرانچی باید دانشگاه در سال ۱۴۰۴ گزینه نخست داوطلبان باشد که این حرف بزرگی است و برای تحقق آن باید آموزش و پژوهش ارتقا پیدا کند.

پیشوایی‌علوی درباره تغییرات آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در بحث آموزش باید روش‌های آموزشی تغییر کرده و شیوه‌های آموزشی بازنگری و روش‌های جدید و به‌روز شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، تاکید کرد: یکی از اولویت‌های این دانشگاه حمایت از نخبگان دانشگاهی است در همین راستا جلسات متعددی را با حضور نخبگان دانشگاهی به صورت مستمر برگزار و از ایده‌های آنها بهره‌مند می‌شویم. با توجه به این در این دانشگاه، دانشکده کشاورزی و دامپروری هم فعال است در تلاش هستیم از وجود نخبگان در این واحدهای دانشگاهی بهره‌مند شویم.

پیشوایی‌علوی خاطرنشان کرد: ما از دادن شعار و حرف‌های سست و بی‌بنیاد خسته شدیم باید به سمت جذب و بهره‌گیری از توانمندی نخبگان در سطح دانشگاه حرکت کنیم. متاسفانه میراثی که در اختیار ما گذشتند؛ میراث معیوبی است. باید اشکالات آن را برطرف و به سمت رشد کارآفرینی و تعالی استان گام برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008098

وب گردی

وب گردی