توانبخشی و بازتوانی بیماران از مسیر سنتی خارج شده است

رییس هیات مدیره شبکه ملی توانبخشی ایران گفت: صد در صد بیماران سکته مغزی، صرع و غیره نیاز به خدمات توانبخشی دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رئیس هیئت مدیره شبکه ملی توانبخشی، با اشاره به اهمیت تجهیزات پزشکی در مسیر بازتوانی بیماران ضایعه نخاعی، گفت: توانبخشی از مسیر سنتی خارج شده است.

داریوش نسبی طهرانی، در کارگاه آموزش و آشنایی فیزیوتراپیست ها با دستگاه رباتیک دست که در حاشیه کنگره فیزیوتراپی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، افزود: توانبخشی موضوع بسیار مهمی در حوادث تروما، سکته‌های مغزی، ام اس و آسیب‌هایی است که سیستم اعصاب را مختل می‌کند.

این متخصص مغز و اعصاب، با عنوان این مطلب که امروزه توانبخشی از مسیر سنتی خارج شده است، ادامه داد: امروز دیگر نمی‌توان بیماران و افراد ضایعه نخاعی را با حرکت‌های ورزشی، توانمند ساخت.

نسبی طهرانی، بر ضرورت استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته در مسیر باز توانی بیماران ضایعه نخاعی و…، تاکید کرد و افزود: این تجهیزات پیشرفته، مسیر درمان را بهبود می بخشد.

رضا بهروزی فیزیوتراپیست، با عنوان این مطلب که توانبخشی و فیزیوتراپی بیماران ام اس، ضایعه نخاعی، سکته مغزی و پارکینسون نیازمند استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته است، گفت: در فاز توانبخشی، شاهد استفاده از تجهیزات رباتیک در دنیا هستیم که ما توانسته ایم در این کنگره، استفاده از رباتیک دست را برای فیزیوتراپیست ها آموزش دهیم.

وی با اشاره به وجود ۲۶ دستگاه از این تجهیزات رباتیک در کشورهای حاشیه خلیج فارس و بیش از ۱۰ دستگاه در ترکیه، ادامه داد: استفاده از این تجهیزات پیشرفته، فرایند درمان را بهبود می بخشد و تسریع می‌کند.

حمیدرضا امامی جو مدیر شرکت وارد کننده تجهیزات رباتیک پزشکی، مشکل اصلی در تأمین نیاز کشور به این قبیل تجهیزات پیشرفته را، انتقال ارز عنوان کرد و گفت: تحریم‌ها باعث شده انتقال ارز با دشواری صورت بگیرد و در نتیجه هزینه‌های خرید و تأمین این قبیل تجهیزات بالا برود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008104

وب گردی

وب گردی