تولید خودروی برقی در دانشگاه آزاد قزوین  وارد فاز تجاری‌سازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: در ناحیه‌ یا حوزه‌هایی که استارت‌آپ‌ها شکل می گیرند، باید به عنوان مناطق ویژه اقتصادی به آن‌ها نگاه کرد و تسهیلاتی حتی فراتر از مناطق ویژه اقتصادی برای آنها قائل شد.

مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها گفت: ما دو برنامه را برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سرلوحه کار قرار دادیم در همین رابطه همایش ملی در سطح کارگروه‌های تخصصی با صاحبان صنعت برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم علت عدم رونق تولید و موانع تولید در کشور را آسیب شناسی کنیم.

وی تصریح کرد: راجع به شرکت‌های دانش بنیان نکته اساسی، حمایت از این شرکت‌ها توسط صاحبان سرمایه‌گذار مخاطره پذیر است تا بتوانیم کارهای بهتری را در این بخش شاهد باشیم. در واقع یک موضوع جدی وصل سرمایه گذاران خطرپذیر به استارت‌آپ‌ها وشرکت‌های نوپاست تا در این حوزه با ریسک‌پذیری جدی تر وارد شویم. به نظرم چالش جدی در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان این مبحث است.

موسی‌خانی از تولید انبوه خودروی برقی وتجاری‌سازی این محصول در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همچنین نرم افزارها وبازی‌های رایانه‌ای توسط شرکت‌های نوپا تهیه شده است. هم‌اکنون شرکت اردیبهشت با بیش از 4هزار مشتری فروش خوبی در بازار اپلیکیشن دارد.

وی با اشاره به این‌که دانشگاه به تنهایی نمی‌تواند از این شرکت‌های نوپا حمایت‌های لازم را به عمل آورد، لذا لازم است بازیگران بازار که واسطه بین بازار و استارت‌آپی و نوپا هستند فعالتر شوند تا نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند. فکر می کنم دغدغه جدی و حلقه مفقوده تامین منابع است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، عدم صراحت در تدوین بخشنامه‌ها مبنی بر حمایت از محصول داخلی و سیاست های تشویقی و مداخلات بی‌مورد را از عمده چالش‌های موجود برسر راه این شرکت‌ها عنوان کرد و افزود: در کشورهای مختلف سیاست‌های تشویقی صادرات وحمایت از تولید داخل با بسته‌هایی تحت عنوان بسته‌های سوبسید و حمایت از ساخت داخل وجود دارد تا جایی‌که منابع مورد را به این سمت هدایت می‌کنند.

موسی‌خانی تاکید کرد: در کنار این موارد بانک‌ها به سرمایه‌گذاران تنفس می‌دهند که مطالبات خود را پرداخت کنند. همچنین قوانین و مقررات بیمه و تامین اجتماعی قوانین مالیاتی در این حوزه‌ها تاثیر گذار است؛ بنابراین در ناحیه‌ها یا حوزه هایی که استارت‌آپ شکل می گیرد باید به عنوان مناطق ویژه اقتصادی نگاه کرد و تسهیلاتی حتی فراتر از مناطق ویژه اقتصادی به آنها قائل شود و این حمایت نه روی کاغذ بلکه در عمل اجرایی شود تا بتوانیم شرکت‌های جوان را حمایت کنیم. قطعا با حمایت از این شرکت‌ها آینده درخشانی را برای توسعه اقتصاد کشور رقم خواهیم زد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، افزود: موضوع حمایت از نخبگان یکی از مسائل جدی ماست. هر چقدر برای حفظ ونگهداری استعدادهای برتر تلاش کنیم ارزش آن را دارد. به همین خاطر شورای هدایت استعداد یابی در باشگاه پژوهشگران جوان و در مجموعه سیاست های حمایتی از ناحیه معاونت پژوهشی شکل گرفته است تا با همراهی بخش‌های مختلف از جمله آزمون و مسائل مالی بتوان شایسته محوری استعدادهای درخشان را رقم زد.

وی راه‌اندازی فاز دو مرکز تحقیقات، توسعه وحمایت از شرکت‌های نوپا در بخش سرمایه گذاری و در اختیار دادن امکانات و فضاهای مناسب آزمایشگاه و راه‌اندازی معاملات در رشته مدیریت را از جمله برنامه‌های آینده دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برشمرد و گفت: با راه‌اندازی معاملات در رشته مدیریت فرصت خوبی برای ارتقای دانش و مهارت مالی و مدیریت فراهم خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در مورد نگاه به آینده در این دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز زیرساخت‌های بسیار مناسبی دارد اعم از تجهیزات پژوهشگاهی و آزمایشگاهی، فضاهای مناسب که تبدیل به گوهرهایی در شهرهای مختلف کشورمان شدند و حتی بخش دولتی هم این کیفیت را ندارند. فکر می‌کنم آینده این دانشگاه مستلزم حمایت مسئولان و بالاخص حمایت بیشتر دولت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008105

وب گردی

وب گردی