طرح آلمان برای نظارت بر «لوازم خانگی هوشمند»

وزارت کشور آلمان در حال بررسی امکان استفاده اطلاعات به دست آمده از دستیاران هوشمند و لوازم خانگی هوشمند به عنوان مدرک در دادگاه است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در جلسات مشاوره ای که در وزارت کشور، در روز چهارشنبه در شهر کیل، آلمان برگزار شد، امکان اینکه مقامات قضایی این کشور می توانند از داده های دستیارهای هوشمند و لوازم خانگی هوشمند به عنوان مدرک در دادگاه استفاده کنند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرح دولت آلمان برای نظارت بر «لوازم خانگی هوشمند» باعث ایجاد بحث های فراوانی در این کشور شده است.به نظر مقامات آلمان دستیاران صوتی هوشمند نیز مانند تلویزیون ، یخچال و فریزر هوشمند یا سیستم زنگ خطر‌های مدرن دارای رد پای اینترنتی هستند که می توان از آنها به عنوان مدرک استفاده کرد.

در بیانیه وزارت کشور آلمان که هفته گذشته منتشر شد اعلام شد که جلسات مشورتی وزارت کشور «در سطح بحث» بوده و هیچ اطلاعاتی درباره اینکه اطلاعات به‌دست آمده از این اشیا برای کدام موارد مجرمانه استفاده خواهد شد اعلام نشده است.

احزاب مخالف دولت آلمان استدلال می کنند که اطلاعات جمع آوری شده توسط دستیاران صوتی مانند الکسا و لوازم خانگی هوشمند باید به عنوان مدرک در دادگاه مورد استفاده قرار گیرد؛ اما این داده های دیجیتال باید تنها با اجازه دادگاه ارزیابی شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008113

وب گردی

وب گردی