رهبر انقلاب، ترامپ را تحقیر کرد/رفتار مسئولان باید در ویترین باشد

خطیب نماز جمعه تهران گفت: رهبر انقلاب در پاسخ به نخست وزیر ژاپن فرمودند من شخص رئیس جمهور آمریکا را شایسته هیچ پیامی نمی دانم؛ رهبر انقلاب، ترامپ را تحقیر کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، اظهارداشت: در گذشته و امروز رسانه جزو زندگی و در متن آن بوده و امروز با گسترش رسانه‌ها بویژه فضای مجازی، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به آیات و روایت اظهار داشت: صاحبان رسانه‌های مکتوب، شنیداری، دیداری، شبکه‌های ماهواره و فضای مجازی در ابتدای امر خدا را در نظر داشته و هر خبری بدستشان رسید فکر نکنند قابل انتشار است. بدانند که این رفتار ثبت می‌شود و باید فردای قیامت جوابگو باشند. حرف‌هایتان را با اسناد و سند بزنید تا بتوانید پاسخگو باشید.

آیت الله خاتمی افزود: کاربران بدون تحقیق، اخباری که می‌شنوند را نپذیرند و فریب رسانه‌هایی که اخبار کذب را منتشر می‌کنند و دین برایشان مهم نیست را نخورند. کسانی هم که اخبار کذب را منتشر می‌کنند بنا به فرموده علی (ع) دروغگو هستند. ایشان در نهج البلاغه می‌فرمایند هر چیزی را که شنیدی منتقل نکنید. پس ما باید مراقب باشیم در لیست دروغگوها قرار نگیریم.

وی خطاب به فعالان رسانه ای ادامه داد: ادبیات فحاشی، هتاکی و بی ادبی زیبنده جامعه اسلامی نیست. متاسفانه فضای مجازی از سوی برخی کاربران کانون فحاشی و بدزبانی شده است. این ادبیات در شأن جامعه اسلامی نیست. فحاشی، دشمنی و دعوا، اختلاف و کدورت می آورد. نمی گویم نقد نداشته باشیم اما میان نقد و هتاکی فاصله بسیاری وجود دارد. سبک زندگی ما باید سبک دینی باشد و در عرصه رسانه، دینداری خود را نشان دهیم.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران غیبت نکردن را از ویژگی های مسلمان دانست و تصریح کرد: بزرگان دین از جمله امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر عدم غیبت تاکید دارند و رهبر انقلاب بسیار مراقب هستند و می فرمایند غیبت ممنوع است؛ این شیوه دینداری است.

سفر نخست وزیر ژاپن به ایران بعد از ۴۰ سال یک اتفاق مهم بود

وی با اشاره به سالروز تخریب غرور ائمه اطهار (ع) در بقیع گفت: روز چهارشنبه سالروز تخریب قبور ائمه اطهار (ع) در ۹۰ سال پیش بود. جنایتی که توسط وهابیت اتفاق افتاد. امروز هم آنچه داعش می کند همان کار وهابیت است. اینها ناشی از تفکر انگلیسی است و این تفکر محکوم است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به شهادت امام جمعه کازرون در ماه مبارک رمضان، گفت: امام جمعه کازرون را در ۲۳ رمضان به وضع فجیعی به شهادت رساندند. دستگاه قضا باید برخورد قاطعی با این عمل داشته و شرکای قاتل را شناسایی و آنها را به سزای اعمالشان برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر وزیرخارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن به کشورمان گفت: سفر نخست وزیر ژاپن به ایران بعد از ۴۰ سال یک اتفاق مهم بود و اوج این سفر دیدار او با مقام معظم رهبری است. اظهارات مقام معظم رهبری در این دیدار اظهارات یک رهبر خردمند، زیرک و هوشیار بود و ما به داشتن چنین رهبری می بالیم.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: در دیدار مقام معظم رهبری با نخست وزیر ژاپن چند نکته قابل توجه است: اولین نکته رسم و آداب مهمان نوازی از سوی رهبری است. ایشان رسم و آداب مهمان نوازی را به خوبی رعایت کردند و فرمودند ما ژاپن را کشوری دوست می دانیم. اگر چه گلایه هایی هم وجود دارد. این رفتار آداب، مهمان نوازی را به خوبی نشان می دهد.

رهبر انقلاب، ترامپ را تحقیر کرد

وی ادامه داد: آبه گفت من قصد دارم پیام رئیس جمهور آمریکا را به شما منتقل کنم. رهبر انقلاب در پاسخ به ایشان فرمودند من شخص رئیس جمهور آمریکا را شایسته هیچ پیامی نمی دانم و هیچ پاسخی به او نداشته و نخواهم داشت. این رفتار رهبری همانند برخورد پیامبر با مستکبرین بود که باید مستکبرین را تحقیر کرد و رهبر انقلاب، ترامپ را تحقیر کرد. این عبارت رهبری تفسیر شعار مرگ بر آمریکا بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: آبه از قول ترامپ گفت ما قصد تغییر رژیم ایران را نداریم و رهبر انقلاب فرمودند در ۴۰ سال گذشته همه رئیس جمهورهای آمریکا این قصد را داشتند و نتوانستند، ترامپ هم نمی تواند. هر که با حق درافتاد ور افتاد. ترامپ می داند که یارای مقابله با نظام دینی ایران را ندارد. در مقابل پیام ترامپ برای مذاکره هم رهبر انقلاب فرمودند ۵-۶ سال مذاکره کردیم و به توافقی هم رسیدیم اما آنها به این توافق پایبند نبودند. پس ما دوباره مذاکره نمی کنیم و فرمودند در بین مقامات آمریکایی صداقت کم است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: یکی از روزنامه های آمریکایی اخیراً نوشته است رئیس جمهور آمریکا در مدت ریاست خود بیش از هزار و ۸۹۰ دروغ گفته است که این نشان می دهد آنها چقدر دروغگو هستند. باند حاکم آمریکا و مثلث ترامپ، پمپئو و بولتن دروغگو هستند. ترامپ بعد از این دیدار و واکنش مقام معظم رهبری اعلام کرد که دو طرف آماده مذاکره نیستند باید به او گفت تو که برای مذاکره له له می زدی! او نیازمند رای است و می خواهد ایران را پای میز مذاکره بکشاند. باید به او بگوییم که این آرزو را به گور خواهی برد.

وی اظهار داشت: نخست وزیر ژاپن گفت آمریکا می خواهد جلوی ساخت سلاح هسته ای توسط ایران را بگیرد و رهبر انقلاب فرمودند ما از لحاظ شرعی بدنبال ساخت سلاح هسته ای نیستیم. اما آمریکا باید بداند ما اگر قصد ساخت سلاح هسته ای داشتیم از آنها ترسی نداشته و آنها نمی توانند مانع ما شوند. آنها در انبارهای خود هزاران کلاهک هسته ای دارند و صلاحیت مقابله با گسترش سلاح هسته ای را ندارند.

آیت الله خاتمی گفت: رهبری همچنین فرمودند با مذاکره هیچ چیزی حل نمی شود و هیچ ملت آزاده ای در زیر فشار زیر بار مذاکره نمی رود بخصوص ملتی که پیرو امام حسین (ع) هستند.

آل سعود ننگ جهان اسلام است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات آل سعود اشاره کرد و افزود: هر جا در دنیا آدمکشی و غارتگری وجود دارد نام سعودی دیده می‌شود. آل سعود تمام زیرساخت های یمن را ویران کرده و بیش از ۵۰ هزار نفر یمنی را کشته اند. بر اساس گزارش یونیسف در یمن در هر ساعت یک مادر و ۶ نوزاد جان می دهند.

امام جمعه موقت تهران گفت: آل سعود ننگ جهان اسلام است نه خادم حرمین و شریفین. خائنین حرمین و شریفین زیبنده آل سعود است. در سودان شورای نظامی حاکم با حمایت آل سعود و امارات آدمها را به قتل می رساند و به رودخانه می اندازد. اخیراً یک نوجوان ۱۳ ساله در تظاهرات ضد آل سعود شرکت کرد که او را دستگیر کردند و پس از یک ماه زندانی به او حکم اعدام با شمشیر دادند. ننگ بر شما باد و حق است که مردم بگویند مرگ بر آل سعود.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل داخلی اشاره کرد و گفت: بحث حجاب و عفاف، موعظه و نصیحت نیست بلکه یک قانون است. آفرین بر نیروی انتظامی که گفت کشف حجاب جرم است و ما با آن مقابله می کنیم، این حرف درستی است.

وی حجاب را تامین کننده امنیت اخلاقی و امنیت روانی جامعه دانست و گفت: بی حجابی ها، بدحجابی ها و شُل حجابی ها عادی نیست. همه باید به این موضوع توجه داشته باشند. قطعاً برنامه طراحی شده از سوی دشمنان است. البته نمی گویم هر بدحجاب و شل حجابی نقشه دشمن است. گاه این افراد توجه ندارند یا نمی دانند. دلسوزانه به آنها می گویم در میدان دشمن بازی نکنند.

برخی هنجارشکنی شان حد و مرز ندارد

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: در حوزه حجاب باید برخورد از طریق قانون باشد. برخورد غیرقانونی در جمهوری اسلامی منکر اما امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از سوی مردم باشد؛ مانند آنچه درباره راننده غیور اسنپ دیدید. مسئولان نیز بخصوص دستگاه قضا باید قانونا از آنها حمایت کند و در دو سه موردی که هنجارشکنی شده دستگاه قضا خوب عمل کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در مازندران دستگاه قضا بسیار خوب وارد شد که من از این تریبون از دستگاه قضا مازندران تشکر می کنم. در فضای مجازی نیز گاهی هنجارشکنی می‌شود. دستگاه قضایی باید ورود کند.

امام جمعه موقت تهران از دستگاه قضا به خاطر برخورد با مفسدان اقتصادی تشکر کرد و گفت: برخورد با مفسدان اقتصادی نشان دهنده اراده جدی نظام برای برخورد با مفسدین است که از آنها تشکر می کنیم. همچنین از دستگاه قضا به دلیل برخورد با هنجارشکنان تشکر می کنم؛ مثل اینکه برخی هنجارشکنی شان حد و مرز ندارد. آنهایی که هنجارشکنی شان حد و مرز ندارد را تیغ بُران قانون باید سراغشان برود تا قانون آنان را سر جایشان بنشاند.

وی در پایان گفت: همچنین از رئیس قوه قضائیه به دلیل ابلاغ قانون رسیدگی به اموال مسئولین تشکر می کنم. این قانون از جمله راههای موثر جلوگیری از مفاسد است. البته نظارت مردمی نیز باید وجود داشته باشد. رفتار و اموال مسئولین باید در یک ویترین شفاف باشد تا همه ببینند تا اگر دست از پا خطا کردند قبل از اینکه قانون به سراغ آنها برود، وجدانهای عمومی یقه آنها را بگیرد. این راه، راه سالم سازی نظام اداری است.

کد خبر: 1008119

وب گردی

وب گردی