ارزآوری  دانشگاه آزاد استان گیلان  از طریق گسترش صنعت توریسم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: گسترش صنعت توریسم علاوه بر درآمدزایی برای دانشگاه، منجر به ارزآوری برای کشور شده است. با توجه به شرایط تحریم، توجه به این صنعت؛ نقش به سزایی در توسعه اقتصادی کشور، خواهد داشت.

ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تحقق شعار 1404 و انتخاب دانشگاه آزاد به عنوان گزینه اول داوطلبان ورود به دانشگاه گفت: فرآیندی که تا سال 1404 مورد نظر است رسیدن دانشگاه آزاد به دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی است و برای رسیدن به این امر، تاکید بر حل مشکلات واقعی جامعه و مسائل فرهنگی می‌تواند ما را به این جایگاه برساند که همه این موارد در یک راستا هستند.

وی افزود: فرهنگ اسلامی ما تاکید بر کار، بهره‌وری و حل مسائل جامعه دارد و اگر دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق این شعار، قدم در حل مشکلات واقعی جامعه از جمله رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان خود بگذارد، بدون شک، داوطلبان بسیاری برای ورود به دانشگاه جذب آن خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در ادامه درباره اثر‌‌‌گذاری دانشگاه آزاد در حل مسائل جامعه خاطر‌نشان کرد: در حقیقت، توجه به مساله محوری و ایجاد طرح پایش به عنوان یکی از طرح‌های پژوهشی اثرگذار در دانشگاه آزاد که در قالب 40 چالش اصلی کشور تعیین شده؛ نشان‌دهنده اهمیت و اثرگذاری این دانشگاه در حل مسائل جامعه است که منجر به تربیت فارغ‌التحصیلانی کار‌آمد برای فردای ایران خواهد شد.

چیرانی یادآور شد: در طرح پایش و در بحث نظام موضوعات، ماموریت دانشگاه آزاد گیلان بر مبنای صنعت توریسم و کشاورزی بوده که در حال حاضر، بر روی توسعه صنعت توریسم و برخی از محصولات کشاورزی که در آینده بر روی آن‌ها کار خواهد شد؛ ماموریت ویژه‌ای به عهده دانشگاه آزاد گیلان گذاشته شده که تحقق این این دو امر در واحدهای دانشگاهی این استان، قطعا دستاورد بزرگی برای دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.

وی متذکر شد: بدون شک، گسترش صنعت توریسم علاوه بر درآمدزایی برای دانشگاه، منجر به ارزآوری برای کشور شده و تمام سعی ما حرکت در این مسیر است که در توسعه اقتصادی کشور با توجه به شرایط تحریم، نقش به سزایی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان درباره ایجاد رشته‌‌‌های میان رشته‌ای در دانشگاه آزاد گیلان خاطر‌نشان کرد: سرفصل مدیریت برنج را به عنوان یکی از رشته‌‌های میان رشته‌‌‌‌ای تهیه کردیم و برای کسب مجوز به سازمان مرکزی و وزارت علوم فرستادیم. در این رشته از ابتدای کاشت برنج و بازاریابی ایجاد شرکت‌‌های تعاونی و ادغام رشته‌های مدیریت بازرگانی، حسابداری و کشاورزی را خواهیم داشت. بدون تردید، ایجاد رشته‌‌‌‌ای جدید با عنوان مدیریت برنج با توجه به قابلیت موجود در سطح استان؛ منجر به تربیت فارغ‌‌التحصیلانی کارآمد در این زمینه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008148

وب گردی

وب گردی