تأسیس مرکز آموزش‌های مهارتی تخصصی در واحد قائم‌شهر

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر گفت: با راه‌اندازی مرکز آموزشی توانمندسازی تخصصی در واحد قائم‌شهر به همه نهادهای شهری و استانی خدمت‌رسانی خواهد شد.

میرامید هادیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در استان مازندران تنها واحد قائم‌شهر دارای مدرسه سما است، گفت: در واحد قائم‌شهر 11 مدرسه سما به صورت تخصصی در بحث‌های مهارتی فعالیت می‌کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر تشریح کرد: در حال حاضر با ارتباطی که با اداره کل فنی و حرفه‌ای برقرار شده در تلاش برای تاسیس مرکز آموزش‌های مهارتی هستیم که در واقع با راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی تخصصی در این مرکز به همه نهادهای شهری و استانی خدمت‌رسانی خواهد شد.

هادیانی با اشاره به شرایط تشکل‌های دانشجویی در واحد قائم شهر ابراز کرد: متاسفانه تا چهار ماه پیش تشکل‌های دانشجویی در وضعیت نامناسبی قرار داشتند و تنها بسیج دانشجویی در برخی حوزه‌ها به صورت محدود فعالیت می‌کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر ادامه داد: در گام نخست، انتخابات سایر تشکل‌های دانشجویی را برگزار کردیم تا به فعالیت‌های آن‌ها وجهه قانونی داده شود. به عنوان مثال انجمن اسلامی تاسیس شد و دفتری در اختیارشان قرار گرفت و دو کانون که سال‌ها غیرفعال بودند دوباره احیا شدند.

وی فعالیت تشکل‌های دانشجویی را مایه حیات و نشاط فضای دانشگاه دانست و گفت: امسال به دلیل اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه برگزار می‌شود، فعالیت تشکل‌های دانشجویی از هر زمانی بیشتر اهمیت دارد. چراکه به ترغیب دانشجویان برای مشارکت اجتماعی و انتخاب نماینده اصلح کمک قابل توجهی می‌کند.

هادیانی درباره فعالیت در بازه زمانی انتخابات عنوان کرد: واحد قائم‌شهر به صورت تخصصی و منسجم در زمینه انتخابات با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برای رفع شبهات شورای نگهبان، تبیین مواضع رهبری درخصوص شاخص‌هایی که نماینده مجلس باید داشته باشد، مناظره و... فعالیت دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر خاطرنشان کرد: در واحد قائم‌شهر تمامی مراسمات دانشگاهی و دانشجویی برعهده تشکل‌های دانشجویی است؛ یعنی محور اصلی دانشجویی‌ است و مدیریت فرهنگی صرفا نظارت و پشتیبانی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه واحد قائم‌شهر برای تامین بودجه برنامه‌های تشکل‌ها هیچ محدودیتی ندارد، گفت: تشکل‌ها برنامه‌های خود را به مدیریت فرهنگی ارائه می‌کنند و اگر منع قانونی نداشته باشد ضمن اعطای مجوز تمامی هزینه‌های آن نیز تامین و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008196

وب گردی

وب گردی