اولین گردهمایی خیرین سلامت بیمارستان 22 بهمن واحد مشهد برگزار شد

اولین گردهمایی خیرین سلامت بیمارستان 22 بهمن دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد، جمعی از مسئولین و خیرین سلامت مشهد در سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و واحد مشهد در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به معرفی اجمالی دانشگاه آزاد مشهد پرداخت و گفت: واحد مشهد با 37 سال سابقه، بیش از 28 هزار دانشجو، 500 عضو هیات علمی و حدود 500 کارمند دارد.
وی افزود: این دانشگاه دارای دو بیمارستان آریا و 22 بهمن است که بیمارستان 22 بهمن دانشگاه آزاد اسلامی مشهد سال 80 توسط خیر نیکوکار حاج عبدالحسین بهمن با اهداف خیر خواهانه و کمک به مردم منطقه در جهت رفع نیازهای بهداشتی درمانی و آموزش پزشکی به دانشگاه آزاد اسلامی مشهد واگذار شد.
سروری مجد با بیان اینکه مراجعه کنندگان این بیمارستان اکثر قریب به اتفاق آنها از اقشار کم برخوردار جامعه هستند، اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه افزایش شهریه نداشته و97 درصد درآمد دانشگاه صرف حقوق و دستمزد می شود برای تجهیز بیمارستان خیریه 22 بهمن وکمک به هزینه های درمان بیماران نیازمند دست مساعدت خیرین نیک اندیش و بزرگوار را به گرمی می فشاریم.
وی به بافت جمعیت اطراف بیمارستان و ناتوانی بیماران در تامین هزینه های درمانی اشاره کرد و گفت: خیرین نیک اندیش می توانند در پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب بیماران نیازمند دیالیزی، هزینه های شیمی درمانی ، خرید تجهیزات مورد نیاز و تامین هزینه های عمرانی و تاسیاستی مساعدت و همکاری کنند.
محمدناصر سنجر موسوی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ادامه این جلسه با معرفی حوزه علوم پزشکی واحد مشهد گفت: حوزه علوم پزشکی واحد مشهد در سال 64 فعالیت خود را آغاز نموده و تا کنون موفق به فارغ التحصیلی 30 دوره دانشجو بوده است .
وی افزود: آموزش دانشجویان پزشکی، پرستاری و مامایی در دانشکده پزشکی شاهین فر و دو بیمارستان آریا و 22 بهمن دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و بیمارستان های قرار دادی 17 شهریور و فارابی صورت می گیرد.
سنجر موسوی اظهارداشت: بیمارستان های واحد مشهد نقش مهمی درکارآفرینی و اشتغال داشته اند بطوریکه اکنون 470 نفر پرسنل دراین دو بیمارستان مشغول فعالیت هستند.
معاون علوم پزشکی واحد مشهد خطاب به خیرین خاطر نشان کرد: کمک شما به این بیمارستان تنها کمک درمانی نیست بلکه خیر مستمری است که منجر به تولید دانش و گسترش بهداشت و درمان و حتی گسترش پژوهش و تحقیق در امر بهداشت و درمان می شود.
خزاعی رئیس بیمارستان 22 بهمن دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ادامه این نشست گفت: بیمارستان خیریه 22 بهمن در سالهای اولیه تاسیس دارای بخش های محدود داخلی، جراحی ، اورژانس ، زایشگاه و اتاق عمل بوده که به اهتمام دانشگاه و کادر متعهد بیمارستان و همت خیرین در طی چندین فاز توسعه ای بخش های تخصصی و فوق تخصصی به آن افزوده شده است.
وی ادامه داد: این بیمارستان درحال حاضر دارای 175 تخت مصوب و 108 تخت دایر بوده و در دوره های متوالی موفق به کسب رتبه یک ارزشیابی از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شده است.
رئیس بیمارستان 22 بهمن دانشگاه ، کمبود و فرسوده بودن تجهیزات، کمبود اعتبارات برای استاندارد سازی بخش های بالینی و ... را از چالش های بیمارستان برشمردو دراین خصوص از خیرین کمک وهمکاری خواست.
در ادامه این گردهمایی بصیری پور، کوشا و سایر خیرین در خصوص تجهیز بیمارستان، کمک به بیماران نیازمند، احداث داروخانه، تجهیزات آزمایشگاهی و بهداشتی و تاسیسات عمرانی و ... قول مساعدت دادند و اعلام همکاری کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1008208

وب گردی

وب گردی