پیروزی شیرین و سخت ملی‌پوشان والیبال /ایران3 لهستان2

تیم ملی والیبال ایران موفق شد در دیدار مقابل لهستان به پیروزی 3 بر 2 برسد و به صدر جدول لیگ ملت‌های والیبال 2019 بازگردد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، از ساعت ۱۸:۳۰ امروز (شنبه) تیم ملی والیبال ایران در ورزشگاه غدیرارومیه به مصاف تیم لهستان رفت. کولاکوویچ در این بازی تیمش را با ترکیب اولیه امیر غفور، سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور و علی شفیعی به میدان فرستاد.

در ست اول هر دو تیم در کسب امتیاز به صورت پایاپای پیش رفتند. البته این لهستانی‌ها بودند که در وقت استراحت اول با نتیجه ۸ بر ۷ از تیم ایران پیش افتادند. در ادامه با نتیجه ۱۱ بر ۹ از تیم ایران پیش افتادند.

نکته جالب توجه اینکه تا به اینجای کار امیر غفور دو سرویس زد که در هر دو بار توپ به زمین لهستان نرسید و به تور خورد. این فاصله ۲ امتیازی تا وقت استراحت دوم هم ادامه داشت، اما ملی‌پوشان والیبال ایران روی پاس‌های طلایی معروف و همچنین دفاع روی تور موسوی و فیاضی نه تنها این فاصله امتیازی را جبران کردند بلکه با ۳ امتیاز هم پیش افتادند. ست اول این بازی با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود تیم ایران به پایان رسید.

لهستانی‌ها در ست دوم بازی را طوفانی آغاز کردند و با نتیجه ۶ بر صفر از تیم ایران پیش افتادند و در وقت استراحت اول تیم لهستان با نتیجه ۸ بر ۳ نزد مربیان خود رفتند. در ادامه شاگردان کولاکوویچ در کسب امتیاز عملکرد بهتری نسبت به اوایل ست دوم داشتند، اما همچنان در دریافت‌ها و دفاع روی تور ناکام بودند. اسپک‌های کم‌نقص موسوی و دریافت‌های حضرت‌پور و عبادی‌پور هم چاره ساز نشد و در وقت استراحت دوم این تیم لهستان بود که با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ از تیم ایران پیش افتاد در ادامه شاگردان هینن بهتر عمل کردند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ در ست دوم به پیروزی رسیدند.

در ست سوم هم تیم لهستان بازی را بهتر آغاز کرد و توانست بیشتر حملات تیم ایران را خنثی کند. این تیم تا وقت استراحت اول با نتیجه ۸ بر ۶ از تیم ایران جلو افتاد تا مشخص شود شاگردان کولاکوویچ برای پیروزی مقابل این تیم کار خیلی سختی دارند. تیم ایران با ۴ امتیاز از تیم لهستان عقب افتاده بود، اما به یکباره بازی برگشت و موسوی و شفیعی با حملات سرعتی موفق شدند این فاصله امتیازی را جبران کنند و در امتیاز ۱۵ نتیجه را به تساوی بکشانند.

پس از وقت استراحت دوم لهستانی‌ها با دیگر از تیم ایران ۳ امتیاز جلو افتادند. دفاع روی تور و همچنین دریافت‌های بازیکنان لهستان به سد محکمی برای بازیکنان ایران تبدیل شده بود. این فاصله امتیازی بیشتر هم شد و در نهایت کولاکوویچ و شاگردانش ست سوم را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ مغلوب شدند.

در ست چهارم تا امتیاز ۶ هر دو تیم برابر بودند و بازیکنان تیم ایران همچون دو ست قبل پراشتباه ظاهر شدند. شاگردان کولاکوویچ در دریافت‌ها ضعیف بودند و در دفاع روی تور نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. رفته رفته اشتباهات بازیکنان ایران کمتر شد و با نتیجه ۱۳ بر ۱۰ از تیم لهستان جلو افتادند. پس از این تیم لهستان بود که مقابل بازیکنان ایران به راحتی تسلیم شدند و بازیکنان ایران هم از این فرصت استفاده کردند و فاصله امتیازی را به ۷ افزایش دادند. این فاصله امتیازی را بازیکنان ایران بیشتر کردند و به ۸ امتیاز رساندند و با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ نتیجه ست چهارم را از آن خود کردند.

بازی در ست پنجم حساسیت زیادی داشت و به همین خاطر بازیکنان هر دو تیم تلاش می‌کردند که اشتباهات کمتری انجام داشته باشند، اما جو سنگین سالن باعث شد لهستانی‌ها دچار اشتباه شوند و تیم ایران هم از این اشتباهات استفاده کرد و با نتیجه ۶ بر ۴ از تیم لهستان پیش افتاد. تاوقت استراحت اول تیم ایران با نتیجه ۸ بر ۵ از تیم لهستان جلو افتاد. در ادامه این فاصله امتیازی به ۴ رسید. پوریا فیاضی دهمین امتیاز تیم ایران کسب کرد. دفاع روی تورموسوی اختلاف امتیاز ایران را با لهستان به ۵ رساند.

در نهایت شاگردان کولاکوویچ این بازی را با نتیجه ۱۵ بر ۸ به سود خود به پایان رساندند و در مجموع با نتیجه ۳ بر ۲ تیم لهستان را مغلوب کردند و صاحب هفتمین پیروزی خود شدند.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1008254

وب گردی

وب گردی