توجه به بحث کیفیت آموزش‌و‌پژوهش، راهی برای تحقق شعار 1404 است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل گفت: مهم‌ترین مسئله برای قرارگرفتن دانشگاه آزاد در انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 توجه به بحث کیفیت آموزش و پژوهش است.

وحید فلاح رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تغییر الگوهای سنتی تدریس و همگام‌‌سازی استادان دانشگاه با دیگر دانشگاه‌‌‌‌های دنیا گفت: متاسفانه به دلیل اینکه معلمان و استادان ما با همان روش تدریس سنتی به کار گرفته می‌‌شوند ضرورت دارد برای آشنایی آنها با روش‌های نوین تدریس کارگاه‌‌هایی را برگزار کنیم که در مسیر تحقق این امر، ارتباط معلم و استاد را یک نقش هدایتی می‌‌دانیم.

وی افزود: برای تغییر در روش‌‌های سنتی تدریس باید میزان مشارکت و درگیری دانشجو در کلاس درس را بیشتر کنیم و شروع آموزش باید شروع پژوهش باشد بر همین مبنا، کتاب‌های دوره ابتدایی مبتنی بر آموزش اکتشافی و پژوهش محور شده است. یکی از روش‌‌های ایجاد تغییر در نحوه تدریس؛ میزان مشارکت و تفاوت‌‌های فردی دانشجوست برای اینکه واقعا پیشرفت کنیم الزاما باید روش‌های نوین تدریس و همگام با علم روز دنیا را یاد بگیریم که تحقق این امر منوط به به‌‌‌روزسانی استادان دانشگاه همگام با علوم روز دنیاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در ادامه درباره ایجاد رشته‌‌های میان رشته‌‌ای در این واحد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، رشته میان رشته‌ای مکاترونیک که شامل سه رشته بوده در واحد بابل تدریس می‌‌‌شود. برای جذب یک رشته‌ باید هئیت علمی توانمند داشته باشیم تا با ایجاد ظرفیت مناسب بتوانیم تقاضای رشته‌‌های میان رشته‌‌ای را ارائه دهیم و برای گسترش این رشته‌ها، درصددیم تا این ظرفیت لازم را تقویت کنیم.

فلاح درباره ایجاد مدارس مهارتی در واحد بابل تاکید کرد: با توجه به اینکه سالن ورزشی مجهزی داریم؛ درصددیم تا در امر ورزش و ارائه رشته‌‌های ورزشی چون پینگ پنگ و کشتی، مدرسه عالی مهارتی ایجاد کنیم.

وی درباره چگونگی تحقق شعار 1404 مبنی بر اینکه دانشگاه آزاد تبدیل به انتخاب اول هر داوطلب ورود به دانشگاه شود متذکر شد: مهم‌ترین مسئله برای قرارگرفتن دانشگاه آزاد در انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404، توجه به بحث کیفیت آموزش و پژوهش است. برای تحقق این امر باید استادان این دانشگاه با نحوه تدریس نوین در امر پژوهش و آموزش آشنا شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در پایان تصریح کرد: بدون تردید، مدرسان دانشگاه آزاد ستون اول این دانشگاه در رسیدن به جایگاه نخست آموزش عالی به شمار می‌‌روند. اگر دانشجو بداند بعد از فارغ‌‌التحصیلی؛ مهارت لازم برای ورود به بازار کار را از طریق شیوه آموزشی توجه به پژوهش‌‌های کاربردی فرامی‌گیرد قطعا دانشگاه آزاد را به عنوان گزینه نخست خود برای ورود به دانشگاه در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008265

وب گردی

وب گردی