اقدام علیه نفتکش‌ها در دریای عمان مکمل تحریم‌های اقتصادی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات مشکوک در دریای عمان علیه نفتکش‌ها اقدامات مکمل تحریم‌های اقتصادی است، گفت: متاسفانه ملت آمریکا گرفتار باند سیاسی بی‌آبرویی شدند که پس و پیش حرف‌های خود را محاسبه نمی‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 26 خرداد 98) گفت: در سالروز شهادت چهار شهید ارزشمند موتلفه یاد شهید امانی، شهید بخارایی،‌شهید صفار هرندی و شهید نیک‌نژاد را گرامی‌ می‌داریم. آنان پیشکسوتان و پیشتازان مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستم‌شاهی بودند که در سنین جوانی راه درست زیستن را یافتند و با مجاهدت خویش مسیر مبارزات ملت را هموار کردند؛ بر ارواح مطهر آنان درود می‌فرستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از سخنان هوشمندان و عزتمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ملاقات با نخست‌وزیر ژاپن تشکر می‌کنیم که با دقت تام و استدلال متین منطق ملت ایران را در مقابل ستم هیولای استعمار (آمریکا) بیان داشتند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی بیانات مهم و دقیق و شجاعانه رهبر معظم انقلاب را قدر می‌نهد و حمایت می‌کند و باید همه بخش‌های کشور براساس همین صراط استوار عمل کند.

لاریجانی گفت: نکته دیگر اقدامات مشکوک در دریای عمان علیه نفتکش‌ها است که به نظر این اقدامات،‌اقدامات مکمل تحریم‌های اقتصادی است به جهت آنکه از تحریم‌ها طرفی نبستند و مخصوصا با توجه به سوابق تاریخی آمریکا در این زمینه که در جنگ جهانی امریکایی‌ها کشتی‌های خود را در نزدیکی‌های ژاپن مورد هدف قرار دادند تا توجیه لازم برای خصومت را فراهم کنند اما بخش فکاهی ماجرا در اظهارات آقای پمپئو نهفته است که توصیه کرده‌اند ایران در مقابل اقدامات سیاسی و دیپلماتیک از دیپلماسی استفاده کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مطلب از زبان آقای پمپئو واقعا شیرین است . وزیر خارجه کشوری که با اقدامات تروریستی اقتصادی که به بیان خودشان شدیدترین تحریم‌ها علیه یک ملت است به مصاف یک ملت انقلابی آمده‌اند آیا این یک اقدام دیپلماتیک است.

وی افزود: آقای پمپئو آیا نقض عهد در توافق هسته‌ای و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران یک اقدام سیاسی است؟ آیا اقدامات آمریکا در ونزوئلا علیه رئیس جمهور این کشور یک اقدام سیاسی و دیپلماتیک است؟ آیا اقدام آمریکا در تسلیح سعودی‌ها علیه ملت مظلوم یمن اقدام سیاسی است. آیا حمایت همه‌جانبه نظامی از رژیم بساز و بفروش صهیونیستی علیه ملت شجاع فلسطین یک اقدام سیاسی است؟

لاریجانی در پایان گفت: متاسفانه ملت آمریکا گرفتار باند سیاسی بی‌آبرویی شدند که پس و پیش حرف‌های خود را محاسبه نمی‌کنند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1008290

وب گردی

وب گردی