واحد یادگار امام، هنرستان مهارتی در حوزه مکانیک و برق تأسیس می‌‌‌‌‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام گفت: درصددیم در دانشگاه یادگار امام یک هنرستان مهارتی در حوزه مکانیک و برق ایجاد کنیم. با پروژه‌‌هایی که از شرکت رجا گرفتیم در زمینه واگن‌‌‌‌سازی وارد شدیم.

سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد مدارس مهارتی در این واحد دانشگاهی گفت: ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد منجر به تربیت فارغ‌‌‌التحصیلان کارآفرین و با‌ مهارت خواهد شد که دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد محسوب می‌‌شود. با توجه به ماموریتی که دانشگاه آزاد پیدا کرده و تبدیل به دانشگاه حل مسئله شده است باید به طور جدی در امور مهارتی وارد شویم؛ در همین راستا و برای تحقق این امر بهترین کار توجه به ایجاد مدارس مهارتی در مقاطع پایین‌تر و تکمیل آن در دانشگاه است.

وی درباره فعالیت واحد یادگار امام در زمینه توسعه مدارس مهارتی یادآور شد: درصددیم در دانشگاه یادگار امام یک هنرستان مهارتی در حوزه مکانیک و برق ایجاد کنیم. با پروژه‌‌هایی که از شرکت رجا گرفتیم در زمینه واگن‌‌‌‌سازی وارد شدیم تا دانشجویان خود را به سمت مهارت‌های عملی در میدان کار ببریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در ادامه خاطرنشان کرد: مدارس مهارت‌محور در صورتی که بر مبنای درست مهارت‌‌آموزی و تربیت فارغ‌التحصیلان کارآمد قرار گیرد ثمر بخش خواهد بود؛ بنابراین بهتر است هر واحد دانشگاهی بر مبنای توانمندی موجود اقدام به ایجاد مدارس مهارتی کند.

قاضی مغربی درباره چگونگی تحقق شعار 1404 و قرار گرفتن دانشگاه آزاد در جایگاه نخست آموزش عالی کشور متذکر شد: قرار گرفتن دانشگاه آزاد در جایگاه نخست آموزش عالی کشور؛ امری دور از انتظار نخواهد بود. برای رسیدن به این هدف باید به روش‌‌های نوین تدریس و توجه به پژوهش‌محوری روی آوریم تا فارغ‌‌التحصیلانی کار‌آمد در جهت حل مسائل کشور تربیت کنیم.

وی درباره ایجاد رشته‌‌های میان رشته‌‌ای در واحد یادگار خاطرنشان کرد: بالغ بر بیست رشته میان رشته‌‌ای به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ارائه کردیم که در استان تصویب شده است؛ هنوز این رشته‌‌ها از سوی سازمان مرکزی تایید نشده است تا به وزارت علوم ابلاغ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008296

وب گردی

وب گردی