«پیش اجلاسیه طرح نامه رفتارگرایی در ارتباط اسلام و معماری» برگزار شد

«پیش اجلاسیه طرح نامه رفتارگرایی در ارتباط اسلام و معماری» در دانشگاه هنرهای اسلامی ـ ایرانی استاد محمود فرشچیان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، «پیش اجلاسیه طرح نامه رفتارگرایی در ارتباط اسلام و معماری» به همت کارگروه تخصصی معماری دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه هنرهای اسلامی ـ ایرانی استاد محمود فرشچیان با حضور دکتر نامور مطلق سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان و جمعی از صاحبنظران برگزار شد.

در این نشست مسعود ناری قمی مدیر گروه رشته معماری فنی و حرفه ای قم به ارائه طرحنامه کرسی نظریه پردازی «رفتارگرایی در رابطه اسلام و معماری» پرداخت و وضعیت معاصر رابطه اسلام و معماری در دو حوزه عملی و نظری را تشریح کرد.

ناری قمی گفت: تقدم ساختار نهادی معماری بر چارچوب های اسلامی، طرح مسأله «معماری اسلامی» با تمرکز بر مسأله هویت، عدم وجود نظریه کاربردی، ضعف تئوری پردازی های منتسب به اسلام در رجوع به منابع اصلی معارف دینی از ویژگی های وضعیت معاصر رابطه اسلام و معماری در حوزه نظری است.

وی اظهار داشت: پارادایم های رایج مسأله در معماری را باید در چهار حوزه معماری بومی، معماری هنری، معماری سنتی و معماری حرفه ای جست وجو کنیم.

لازم به ذکر است در این جلسه مهدی حمزه نژاد، مهدی ارجمند و محمد باقری به عنوان ناقدان طرح به ارائه انتقادات خود پرداختند. همچنین عبدالحمید نقره کار، بهمن ادیب زاده و بهمن نامور مطلق داوری این جلسه را برعهده داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008313

وب گردی

وب گردی