محصولات کشاورزی سالم شناسایی و ردیابی می‌شوند

یکی از برنامه‎های شبکه محصول سالم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایجاد سامانه شناسایی و ردیابی زنجیره‏ تامین محصولات کشاورزی با تاکید بر محصولات سالم است. مدل این سامانه ردیابی بر اساس استانداردهای جهانی GS1 طراحی شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شبکه محصول سالم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری به منظور عضوگیری از میان تولیدکنندگان محصولات سالم یعنی کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی سالم فرآوری شده، سامانه سالم کلاب را راه‌اندازی می کند.

تولیدکنندگان محصولات سالم با عضویت در سامانه فوق و ثبت اطلاعات خود، موفق به عضویت در شبکه شمس و استفاده از امکانات آن خواهند شد. بدین طریق ستاد شمس توانسته است بیش از 200 عضو حقیقی و حقوقی در زنجیره تولید تا مصرف را گرد هم آورد و بیش از 10 هزار مخاطب در حوزه مصرف محصولات سالم گواهی شده را شناسایی و سازماندهی کند.

طرح شمس یا شبکه محصول سالم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرای این مدل ردیابی، به هر شخص یا شرکت، یک پیش‏شماره شرکتی از GS1 کشور ارائه می کند. این شماره در بانک اطلاعاتی مرکزی ثبت می‏ شود. بدین ترتیب، همه مکانها دارای شناسه شده و تمایز بین آنها کاملا شفاف و بدون ابهام برای مصرف کننده وبرای همه کنشگران خواهد شد.

شبکه محصول سالم (طرح شمس) توسط ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی و بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی راه اندازی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008314

وب گردی

وب گردی