جمع‌آوری بخاری‌های نفتی مدارس تا اول مهر

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از احداث مدارس سبز در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: مشکلی برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی ۲۴ هزار کلاس نداریم و تلاش می‌کنیم تا اول مهر امسال، این بخاری‌ها جمع‌آوری شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گردهمایی مشترک معاونان وزیر، مدیران‌کل ستادی و اجرایی (ادارات کل تابعه استان‌ها) سازمان نوسازی مدارس کشور که با حضور اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار شدگفت: در هفته‌ای که گذشت چند اتفاق برای نوسازی مدارس روی داد.

وی ادامه داد: تجلیل از مرحوم محمدرضا حافظی مراسمی بود که اگرچه دیر، ولی برگزار شد که متأسفانه دکتر حافظی را از دست دادیم و این مورد ضایعه بزرگی برای جامعه آموزش و پرورش است، زیرا وجود ایشان برکتی بود.

رخشانی‌مهر افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: مرحوم حافظی دارای ویژگی‌های بسیار شاخصی بودند که یکی از بارزترین آنها تلاش و پشتکاری بود که این فرد بزرگوار داشت؛ بنده در سفرهای استانی شاهد بودم که علی‌رغم بیماری، ولی حضور می‌یافت و همیشه سعی داشت در مراسم افتتاحیه پروژه‌ها شرکت کند؛ به‌طوری که در چند وقت اخیر با این‌که حال مساعدی نداشت در افتتاح مدرسه مصلی‌نژاد استان خوزستان حضور یافت.

رخشانی‌مهر گفت: چشم‌پوشی مرحوم حافظی از ثروت‌های مادی از دیگر ویژگی‌های وی بود؛ ایشان و خانواده وی از تمکن مالی خوبی برخوردار بودند ولی این ثروت را در امر خدمت به مردم و مدرسه‌سازی قرار دادند. انسان‌دوستی و نوع‌دوستی مرحوم حافظی مثال‌زدنی است و همیشه سعی داشت آرامش را در کنار خانواده داشته باشد نه در کنار ثروت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این فرد با وجود وجهه اجتماعی ولی غرور نداشت و طی ۲۰ سال گذشته مهم‌ترین مجموعه خیرین مدرسه‌سازی را ایجاد کرد؛ برخی می‌خواستند از اسم مرحوم و جامعه خیرین مدرسه‌ساز کتی تن خود و از این جایگاه عنوانی برای خود دست‌وپا کنند، ولی مرحوم این‌طور نبود و همه هم و غمش مدرسه‌سازی بود که حدود ۱۳۰ هزار کلاس درس توسط این مرحوم به کمک سایر خیرین ساخته شد که باقیات صالحاتی برای وی است.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ما که به‌طور مستقیم با مرحوم حافظی و خیرین نیک‌اندیش سروکار داریم باید درس بگیریم و همکاران ما از این شاخص‌ها برداشت کافی را داشته‌اند؛ سازمان نوسازی مدارس کشور، سازمانی است که بیشتر با آجر، سیمان و… سروکار دارد ولی همکاران ما دارای روح بسیار بزرگ و لطیفی هستند که این مورد الگو گرفته از روح بزرگ مرحوم حافظی است که حضورشان باعث شده همکاران پرتلاش داشته باشم تا سرپناهی برای دانش‌آموزان ایجاد کنند.

رخشانی‌مهر گفت: سرعت عمل، مهم‌ترین ویژگی سازمان نوسازی مدارس است؛ به‌طور مثال اقداماتی که در کرمانشاه با کمک استان‌های معین انجام شد، باعث شد در سال ۹۶ هیچ کلاسی در کانکس برگزار نشود و این اقدام یکساله نتیجه تلاش همکاران بنده بود؛ طبق آمار آقای نظری در مهرماه امسال تمام کلاس‌هایی که در زلزله تخریب شده بود تحویل داده می‌شود؛ استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان نیز با مشکل مواجه هستند ولی امیدواریم با کمک استان‌های دیگر بتوانیم در کوتاه‌مدت مصالح لازم را تهیه کنیم و آنان را از شرایط سخت کانکس رهایی بخشیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشورگفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما کنار هم و با هم هستیم و در شرایط سخت کنار یکدیگر قرار می‌گیریم؛ سازمان نوسازی مدارس به صورت تخصصی توانسته منزلت خود را حفظ کند و به عنوان سازمان تخصصی سالم، مشهور است و در دستگاه‌های اجرایی از قبیل استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و… همکاری سازمان نوسازی مدارس را جزو اتفاقات خوب می‌دانند که این مورد برای ما حائز اهمیت است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حوزه‌های معماری اقدامات سرآمدی به کمک شما، همکاران صورت گرفته که نمونه بارز آن را در سیل اخیر دیدید؛ ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدارس مناطق سیل‌زده دیده شده و تصاویری وجود دارد که نشان می‌دهد در شرایط سخت که همه منازل مسکونی خراب شدند، ولی مدرسه سرجای خود قرار داشت؛ همچنین زلزله کرمانشاه این مورد را تبیین می‌کند و مدارس هرچند قدیمی و ۴۰ ساله ولی مقاوم بودند.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: شما در مناطق زلزله‌زده، بیمارستان نوسازی را دیدید که چه اتفاقی برایش رخ داد،‌ لذا سلامت، سرآمد ویژگی‌ همکاران ماست و باید آن را تقویت کنیم؛ اگر بنا باشد در مسیر درست قرار گیریم، علاوه بر الزامات خود باید یکسری کارهای جدید انجام و اجازه دهیم نگاهی جدید وارد سازمان شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه ما پیله‌ای دور خود بستیم و اجازه ورود افکار جدید را به خود نمی‌دهیم، گفت: باید اجازه دهیم افکار جدید وارد سازمان نوسازی مدارس کشور شود، حضور بدنه دانشجویی، اساتید، افراد فنی و معماری ظرفیت مناسبی دارد و تلاش می‌کنیم در پروژه‌های بزرگ افکار بزرگ را تحقق بخشیم. همچنین تقویت بدنه نیروی انسانی از موارد مهمی است که بنده برای آن درخواست نیرو کرده‌ام که متأسفانه موفق به جذب آن نشدم.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: شرایط ما در مورد نیروی انسانی مناسب نیست و مسؤولان قول مساعدت دادند که مشکلات ما را حل کنند و بر همین اساس سازمان امور استخدامی کشور باید ظرفیت موردنیاز را ارائه کند، زیرا رفع این مشکل در کوتاه‌مدت بسیاری از دیگر مشکلات را حل خواهد کرد.

رخشانی‌مهر گفت: جوان‌گرایی از مواردی است که می‌توانیم از آن در سازمان بهره ببریم، ولی اکنون جوانان تنها به عنوان کارشناس مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از مجموع انتصابات مدیران تا متولدین سال ۶۳ پیش آمدیم ولی هنوز فرصت نکردیم سراغ دهه هفتادی‌ها برویم.

رئیس سازمان نوسازی کشور افزود:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طرح مدرسه سبز را از دی‌ماه سال گذشته آغاز کردیم و همکاران بنده تلاش‌های بسیاری کردند تا زیرساخت‌های مناسب برای مدارس سبز ایجاد شود؛ ما بر این طرح مانور بسیاری نکردیم، ولی خوشبختانه با کمک دانشگاه‌ها زیرساخت‌ها به خوبی ایجاد شده و خیرین استان‌ها به صورت پایلوت حضور یافتند که اکنون این مدارس در برخی نقاط و اخیرا در قزوین ایجاد شده است.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: علاوه بر اینکه در حوزه اجرا به مدارس سبز ورود پیدا کردیم و آن را در اختیار قرار می‌دهیم، در حوزه آموزش و ترویج آن اقدام خواهیم کرد و در تهران نیز برای ساخت ۵۰ مدرسه در زمینه مدارس سبز با صرفه‌جویی، طرح را اجرا خواهیم کرد.

رخشانی‌مهرگفت: سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که تا ابتدای مهر کلاس‌های خشتی گلی و همچنین بخاری‌های نفتی مدارس از دور خارج می‌شود و اعلام کرد این مورد بسیار جدی است و با اهمال‌کنندگان در عدم اجرای این طرح‌ها برخورد خواهد کرد؛ شما همکاران بنده نیز حتماً باید به جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی که چندین سال است در دستورکار قرار گرفته توجه ویژه داشته باشید و ما به جز استان سیستان و بلوچستان مدرسه خشتی گلی در هیچ استانی را نمی‌پذیریم.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش درباره جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس تا ابتدای مهر، گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حدود ۲۴ هزار کلاس درس احصا شده‌اند و ابلاغ‌هایی در این زمینه صورت گرفته است. ما از نظر اعتبارات، مشکلی برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی نداریم و این مورد باید در دستورکار قرار گیرد، همچنین جمع‌آوری مجتمع‌های آموزشی اجرا خواهد شد.

وی در پایان گفت: ما ستاد هستیم و شما صف؛ ستاد نقش سیاست‌گذاری را برعهده دارد و وظیفه صف نیز اجرای سیاست‌هاست.

فارس

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انتهای‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/‌‌‌‌‌

کد خبر: 1008316

وب گردی

وب گردی