کمیته‌های استعدادیابی ورزشی باید تقویت شوند

رئیس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک گفت: باید کمیته‌های استعدادیابی را در ورزش تقویت کنیم؛ فدراسیون‌ها برنامه‌های استعدادیابی را به صورت جدی در سراسر کشور دنبال می کنند؛ اما باید این حوزه تقویت شود چون کمیته‌های استعدادیابی کشتزاری  برای چیدن میوه‌ها خواهد بود.

صالحی امیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره انتخاب سرمربی تیم ملی امید از سوی کمیته ملی المپیک گفت: برای انتخاب سرمربی هیچ دخالتی نداریم و نظر نهایی با فدراسیون فوتبال خواهد بود. حتی وزارت ورزش و جوانان هم برای انتخاب سرمربی تیم ملی امید ورود نمی کند و این موضوع به عهده تاج، رئیس فدراسیون است.

وی با اشاره به صعود تیم ملی امید از مرحله اول مسابقات المپیک ادامه داد: بعد از نیم قرن تمام امیدمان این است که پس از کسب سهمیه المپیک از گروهمان صعود کنیم.

صالحی امیری اظهار کرد: باید کمیته های استعدادیابی را در ورزش تقویت کنیم؛ فدراسیون ها برنامه های استعدادیابی را به صورت جدی در سراسر کشور دنبال می کنند؛ اما باید این حوزه تقویت شود چون کمیته های استعدادیابی کشتزاری برای چیدن میوه ها خواهد بود.

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: باید نیمی از ظرفیت ورزش ایران در اختیار بانوان باشد و این ذهنیت را که زنان نمی توانند را، از فکرمان پاک کنیم و هر زمان که به بانوان سمتی واگذار شده به خوبی حق مطلب را ادا کرده اند.

وی تصریح کرد: جلسات مشترکی را با صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و محمد دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی برگزار کردیم و هماهنگی هایی صورت گرفت. تفاهم کردیم یکی از رویداد های بزرگ جهانی ما همین رویداد یونیورسیاد است و وضعیتمان روی سکو های جهانی قابل قبول بوده که امسال هم پیش بینی می شود وضعیت بهتری داشته باشیم. تلاش کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و وزارت علوم، تقویت یونیورسیاد خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008360

وب گردی

وب گردی