واحد ورامین، مدرسه عالی مهارتی دامپروری و صنایع غذایی تاسیس می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین گفت: برای تحقق توسعه علم کشاورزی در کنار نظام پایش؛ مدرسه عالی مهارتی دام‌پروری و صنایع غذایی را در واحد ورامین راه‌اندازی خواهیم کرد و ظرف یک ماه آینده، احتمالا این مدرسه افتتاح خواهد شد.

حامد زارعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ماموریت این واحد دانشگاهی در قالب نظام موضوعات گفت: بعد از مطرح شدن طرح پایش در دانشگاه آزاد، نظام موضوعات امنیت غذایی که بعدا تبدیل شد به بحث کشاورزی، به واحد ورامین، پیشوا و قرچک محول شد. این امر در تیرماه سال گذشته رقم خورد و از همین زمان، احصای نظام موضوعات آغاز شد که در سامانه پایش دانشگاه آزاد قرار گرفت. شاید از محدود‌ترین برنامه‌‌‌های علمی که مستقیما با وزارت جهاد کشاورزی قرارداد بسته و همراه باهم پیشرفته‌‌اند همین برنامه کشاورزی است.

وی درباره فعالیت‌‌های کشاورزی واحد ورامین افزود: برای توسعه بیشتر بخش کشاورزی؛ توجه به بحث باز‌‌مهندسی در دانشگاه آزاد و تاکید دکتر طهرانچی بر اهمیت بیشتر به این صنعت؛ راهکارهای گسترش علمی کشاورزی در دانشگاه آزاد به دقت مورد بررسی قرار گرفته است. واحد ورامین مزارع متعددی دارد و بیش از 70 هکتار را تحت پوشش خود دارد و محصولات متفاوتی را تولید می‌‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین در ادامه خاطرنشان کرد: واحد ورامین به واسطه پتاسیل قوی که در زمینه علم کشاورزی دارد و قدیمی‌ترین دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد متعلق به این واحد دانشگاهی بوده است، همراه با امکانات لازم، از جمله اعضای هئیت علمی با تجربه و مزارع متعدد کشاورزی و دامپروری به عنوان امکانات زیر‌‌ساختی، یک گروه صنایع غذایی توانمند به همراه یک مرکز تحقیقات‌صنایع غذایی قوی؛ ماموریت اصلی که درطرح پایش به عهده گرفته در حوزه علم کشاورزی تعیین شده است.

زارعی یادآور شد: تعداد دانشجویان کشاورزی در دانشگاه آزاد 7 هزار نفر بوده و در دانشگاه‌‌‌های دولتی هم به همین منوال است. با توجه به اهمیت صنعت کشاورزی در تامین نیازهای حیاتی و اولیه یک کشور نیازمند توجه بیشتری به توسعه این علم در دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی هستیم. برای تحقق توسعه علم کشاورزی در کنار نظام پایش؛ مدرسه عالی مهارتی دامپروری و صنایع غذایی را در واحد ورامین راه‌اندازی خواهیم کرد و ظرف یک ماه آینده احتمالا این مدرسه افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: بدون شک، ایجاد مدارس مهارتی منجر به تربیت فارغ التحصیلان کارآفرین و کارآمد خواهد شد که دستاوردهای بسیاری برای کشور خواهد داشت و در میزان اشتغال موجود، اثرات انکار‌‌ناپذیری دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین درباره ارائه روش‌‌‌های نوین تدریس و ایجاد رشته‌‌های میان رشته‌‌ای در این واحد دانشگاهی یادآور شد: شعاری که دانشگاه آزاد در گام دوم خود در حال شکل‌دهی است شکست روش‌‌های سنتی و حرکت به سمت روش‌‌های نوین و تبدیل شدن به دانشگاه حل مسئله است؛ امری که در مراکز آموزش عالی کل دنیا وجود دارد. در حوزهای علوم کشاورزی، صنایع غذایی و زیستی هم درصدد ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای هستیم.

زارعی درباره تحقق شعار 1404 و قرار گرفتن دانشگاه آزاد در جایگاه نخست آموزش عالی کشور گفت: در حال حاضر، دانشگاه آزاد در برخی از رشته‌‌ها همچون رباتیک و دندانپزشکی به این هدف دست یافته است و در این رشته‌ها جزو بهترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود. رسیدن این دانشگاه به جایگاه نخست آموزش عالی کشور امری دور از انتظار نیست. بدون شک، با توسعه کیفیت آموزشی و پژوهشی با توجه به ظرفیت عظیمی که در دانشگاه آزاد وجود دارد؛ این دانشگاه تا سال 1404، تبدیل به انتخاب اول داوطلبان خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008381

وب گردی

وب گردی