ساخت تخت های هوشمند بیمارستانی با تکیه بر دانش بومی

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید تخت‌های بیمارستانی هوشمند، خدمات بهداشتی و درمانی خاصی را به بیمار ارائه می‌کند و بخشی از صنعت پزشکی و بیمارستانی کشور را با این محصول دانش‌بنیان تأمین کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، همان اندازه که دارو و اقلام پزشکی در درمان بیمار اهمیت حیاتی دارد، تجهیزات و لوازم پزشکی در تشخیص و درمان مورد توجه است. فناوری با پیشرفت خود به تخت‌های بیمارستانی هم راه یافت و به کمک این تجهیزات، کار نه تنها برای پرستاران که برای بیمار هم آسوده‌‌تر شد. تامین این تخت‌های هوشمند با فناوری پیشرفته و علیرغم محدودیت‌های تأمین آن، با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در دسترس قرار گرفته است.

احمد مختاری مدیرعامل شرکت دانش بنیان «هیوا فن آوران اسپادانا»، به تأمین همین نیاز اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: فعالیت‌هایمان را با تحقیق و پژوهش در مورد مشکلات و خلاء های موجود در زمینه های مهندسی پزشکی و صنعت آغاز کردیم و با تلاشی 10ساله، خدماتمان را در این حوزه و با ارائه سامانه هوشمند خدمات بیمارستانی ارائه می‌کنیم.

وی، پروژه سیستم هوشمند خدماتی و درمانی بیماران را یکی از دستاوردهای این واحد دانش‌بنیان عنوان می‌کند و می‌گوید: این پروژه با هدف تامین نیاز بیماران در دوره نقاهت و درمان ارائه شد.

این مدیر دانش بنیان در ادامه بیان کرد: سیستم هوشمند یا IPS مجموعه‌ای است که به بیمار، خدمات درمانی و بهداشتی را به صورت هوشمند به بیمار ارائه می‌کند. این کار با 13 سال پژوهش دانشگاهی و به کمک تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاهی به نتیجه رسید. این سامانه در قالب تخت بیمارستانی پیشرفته شناخته می‌شود، خدمات مختلف مثل استحمام، سرویس بهداشتی، ماساژ ایستادن و طب فیزیکی را به بیمار ارائه می‌کند.

مختاری با بیان این‌که سامانه هوشمند بیمارستانی، به مبتلایان گرفتگی‌های عضلانی وزخم بستر کمک می‌کند گفت: ویژگی این محصول دانش‌بنیان وجود سامانه‌ای هوشمند و جامع برای گردآوری اطلاعات بیمار است. از طریق این سامانه، اطلاعات حیاتی بیمار را گردآوری و در سرور نگهداری می‌شود. به ازای هر بیمار فهرست جامع تغییرات فیزیکی و سابقه وی ثبت و نگهداری می‌شود. این اطلاعات در قالب مختصات بیمار، می‌تواند به حل مشکلات بیمار و کمک به توسعه درمان کمک کند.

به گفته مدیرعامل هیوا فن آوران، مهم ترین ویژگی این محصول قابل رقابت بودن مزیت‌های آن با نمونه های تولیدی برترین شرکت‌های اروپایی و امریکایی است. این سامانه نیاز یک پرستار به ازای هر تخت بیمار را تا یک پرستار به ازای 30 تخت کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به این که بازار داخلی و اروپایی دارای ظرفیت بسیار خوبی برای این محصول دانش بنیان است، گفت: اغلب نمونه‌های بی کیفیت و با ویژگی‌های کم توسط دلالان به بازار عرضه می‌شود که رونق فروش محصولات ایران‌ساخت را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. بازارهای اروپایی تشنه این محصول هستند و حضور آن در بازارهای اروپایی، می‌تواند ارزآوری توجهی را به همراه داشته باشد. حمایت از این نوع محصول می‌تواند ضمن کمک به رونق اشتغال، یک خدمت مطلوب را به کمک محصولی با کیفیت به بیمار ارائه دهد.

کد خبر: 1008389

وب گردی

وب گردی