ایران از ارزش‌های‌خوبی در‌حوزه علم برخوردار است

رئیس مرکز علمی فناوری کشورهای غیرمتعهد و سایر کشورهای درحال توسعه گفت: ایران از ارزش‌های‌خوبی در‌حوزه علم برخوردار است و در زمینه آماده‌سازی ایده‌های نو با این کشور همکاری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آمیناوا باندوپادیای رئیس مرکز علمی فناوری کشورهای غیرمتعهد و سایر کشورهای درحال توسعه در کارگاه بین‌المللی سیاست‌گذاری ترویج علم، فناوری و نوآوری که هم‌اکنون در وزارت علوم در حال برگزاری است، گفت: زمانی که درباره زیرساخت‌ها بحث‌هایی مطرح می‌شود منظور توسعه زیرساخت سیاست‌هاست. همان‌طور که می‌دانید ایران مهد علم است ‌و تبادلات علمی زیادی با سایر کشورها دارد‌.

وی ادامه داد: مطمئناً ایران از ارزش‌های‌خوبی در‌حوزه علم برخوردار است و ما در زمینه آماده‌سازی ایده‌های نو با این کشور همکاری می‌کنیم.

رئیس مرکز علمی فناوری کشورهای غیر متعهد و سایر کشورهای در حال توسعه گفت: مراکز متعددی در تهران وجود دارند و می‌توانند در اشتراک‌گذاری ایده‌ها به ما کمک کنند، مجموعه‌ای که در‌اختیار ماست به یادگیری کمک می‌کند و منجر به پیشرفت کشورها خواهد شد.

باندوپادیای عنوان کرد: کشورهای در حال توسعه می‌توانند از این ایده‌ها استفاده کنند. نوآوری حاصل اشتراک مسائل علمی است و می‌توانیم مشکلات و معضلات را از طریق اشتراک‌گذاری تجربیات حل کنیم.

وی افزود: کشورهای در حال توسعه ضعف‌های در پیاده‌سازی سیاست‌گذاری‌ها و به فعل رساندن ایده‌های خود دارند. ما باید ظرفیتی که در کشورهای‌در‌ حال توسعه است استفاده کنیم و برای ارتقای علم از آن بهره ببریم. در گذشته زمانی که می‌خواستیم تبلیغات را به گوش مخاطبان برسانیم، با مشکلاتی مواجه بودیم امادر حال حاضر به علت پیشرفت تکنولوژی می‌توانیم تبلیغات خود را به گوش مخاطبان برسانیم، پس نباید نقش تکنولوژی را در نظر گرفت.

باندوپادیای بیان کرد: کشورهای در حال توسعه می‌توانند در مرکز شرکت کنند و دانشمندان و محققان تبادل ایده داشته باشند، ما حدود ۱۴۰ کارگاه در این مرکز برای اعضای مختلف ارائه کرده‌ایم هدف ما ظرفیت‌سازی برای کشور‌های‌در حال توسعه است و فرصتی برای دانشگاه‌ها و دانشجویان است که ایده خود را به اشتراک بگذارند. این مرکز یک جایگاهی برای دانشمندان از کشورهای مختلف محسوب می شود که می توانند مقالات خود را در حوزه دغدغه‌های اجتماعی ارائه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008404

وب گردی

وب گردی