واحد شاهرود، مدارس مهارتی در حوزه صنایع غذایی و عمران تاسیس می‌‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: با توجه به اهمیتی که مدارس مهارتی دارند درصددیم تا در واحد شاهرود با تکیه بر توان و ظرفیتی که در این واحد دانشگاهی وجود دارد در حوزه صنایع غذایی و عمران مدارس مهارتی ایجاد کنیم. 

سید احمد ابوالقاسمی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد رشته‌‌‌‌های میان رشته‌‌ای در این واحد دانشگاهی گفت: در رشته‌های تربیت بدنی و روان‌‌‌‌شناسی یک رشته میان رشته‌‌ای با عنوان روان‌‌شناسی ورزش ایجاد کردیم؛ همچنین درصددیم تا در زمینه علوم‌‌پایه هم رشته‌‌های میان رشته‌ای ایجاد کنیم که بعد از ارائه درخواست به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و دریافت مجوز از وزارت علوم؛ این رشته‌‌‌‌‌‌ها در واحد شاهرود تدریس خواهد شد.

وی افزود: با توجه به توسعه علوم مختلف در دنیا و برای همگام‌‌سازی با علوم روز دنیا باید از رشته‌‌های ثابت و قدیمی که سال‌‌‌هاست در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ما تدریس می‌شود فاصله گرفته و به سمت رشته‌های میان رشته‌ای و علوم و روز دنیا حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود یادآور شد: واحد شاهرود به دلیل برخورداری از مرکز تحقیقات مجهز؛ در زمینه نانو‌‌تکنولوژی پزشکی فعالیت‌‌‌های گسترده‌‌‌ای را آغاز کرده است و بدون شک، محصولات بسیاری را در این زمینه تولید و ارائه خواهد کرد که منجر به خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات مربوط به علوم پزشکی خواهد شد.

ابوالقاسمی‌فر درباره چگونگی تحقق شعار 1404 و قرار گرفتن دانشگاه آزاد به عنوان انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه تاکید کرد: افزایش کیفیت در تمام زیر شاخه‌‌هایی که ستون اصلی یک دانشگاه را تشکیل می‌دهند، توجه به پژوهش‌های کاربردی و تغییر شیوه آموزشی به سمت پژوهش محوری منجر به تربیت فارغ‌التحصیلان کارآفرینی خواهد شد که یک امنیت خاطر و اطمینان از آینده برای آنها ایجاد می‌‌کند. بدون شک، توجه به این امور، منجر به قرار گرفتن دانشگاه آزاد در جایگاه نخست آموزش عالی کشور تا سال 1404، خواهد شد.

وی درباره ایجاد مدارس مهارتی در واحد شاهرود گفت: ایجاد مدارس مهارتی سبب می‌‌شود تا دیگر فارغ‌‌التحصیلان دانشگاه‌‌‌ها بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی صرفا دارنده یک مدرک دانشگاهی نباشند، بلکه افرادی پرتوان با مهارت لازم برای ورود به بازار کار باشند. برهمین اساس و با توجه به اهمیتی که مدارس مهارتی دارند درصددیم تا در واحد شاهرود با تکیه بر توان و ظرفیتی که در این واحد دانشگاهی وجود دارد در حوزه صنایع غذایی و عمران مدارس مهارتی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008412

وب گردی

وب گردی