توجه به فناوری موجب توسعه بازار و ارتباط با نظام اقتصاد جهانی می‌شود

مسئول سیاست گذاری علم و فناوری نیجریه گفت: تمامی کشورها اعتقاد به نظام فناوری و تکنولوژی دارند؛ زیرا این شاخص با نظام اقتصاد جهانی و توسعه بازار نیز در ارتباط است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، والی سایو تیلاپایای در کارگاه بین‌المللی سیاست‌گذاری ترویج علم فناوری و نوآوری بیان کرد: در جهان تمامی کشورها اعتقاد به نظام فناوری و تکنولوژی دارند؛ زیرا این شاخص با نظام اقتصاد جهانی و توسعه بازار نیز در ارتباط است.

مسئول سیاست‌گذاری علم و فناوری در نیجریه بیان کرد: تجاری‌سازی یعنی توجه به جنبه‌های مختلف اقتصاد که در عصر حاضر اقتصاد جزو ارکان اصلی حفظ دولت‌هاست.

وی تصریح کرد: نیجریه ماموریت دارد که به پیشرفت در توسعه پایدار دست یابد و سعی می کنیم در مواد اولیه رقابت‌هایی را با جهان داشته باشیم. به عنوان مثال در حوزه کاکائو در مدارس آموزش می‌دهیم که از مواد اولیه بتوانند در آینده به محصول و خودکفایی برسند.

وی با تاکید بر اشتغال‌زایی گفت: برای توسعه اقتصاد باید برای جوانان تولید شغل کنیم. موسسات خصوصی نیز در این امر بسیار تاثیرگذار است.

والی سایو بیان کرد: دولت با همکاری بخش خصوصی می‌تواند به هم‌افزایی مثبت در جهت پیشرفت اقتصاد کشور دست پیدا کند.

نماینده نیجریه گفت: مواد شیمیایی در نیجریه وجود ندارد؛ ولی ما در حال ساخت آزمایشگاهی هستیم تا بتوانیم از مواد اولیه نهایت استفاده را ببریم و اجازه ندهیم مواد اولیه به دلیل نبود تجهیزات و زیر ساخت‌ها توسط خارجی‌ها هدر رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008418

وب گردی

وب گردی