صدای معلولان به گوش مسئولان ورزشی کشور نمی رسد/ طیف وسیعی از ورزشکاران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند

دانشجوی رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: تجلیل از قهرمانان حرکت شایسته و پسندیده‌ای است و ای کاش در دانشگاه آزاد اسلامی هم این اتفاق رخ می داد؛ چون طیف وسیعی از ورزشکاران پارالمپیکی و المپیکی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

ساره جوانمردی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان دانشگاهی کشور گفت: خوشحالم بعد از دو سالی که دانشگاه الزهرا قول تجلیل به من داده بود در این مراسم شرکت و از نزدیک با دانشجویان برتر ورزشی و علمی دیدار کردم. همچنین در این مراسم به صورت ویژه از ورزشکاران نمونه که مقام بین المللی کسب کرده بودند تجلیل شد.

وی افزود: تجلیل از قهرمانان حرکت شایسته و پسندیده ای است و ای کاش در دانشگاه آزاد اسلامی هم این اتفاق رخ می داد چون طیف وسیعی از ورزشکاران پارالمپیکی و المپیکی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند. خارج از بعد مالی، برگزاری مراسم تجلیل باعث دلگرمی ورزشکاران کشور خواهد بود و آنها برای افتخار آفرینی در عرصه ملی و باشگاهی روحیه‌شان مضاعف می شود.

دانشجوی رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اظهار کرد: خوشبختانه در مسابقات قهرمانی جهان که در کره جنوبی برگزار شد موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شدم و اولین کسی بودم که توانستم این سهمیه را به‌دست آورم. مهلت زیادی تا شروع مسابقات 2020 توکیو باقی نمانده و امسال، سال مهم ورزشی برای ایران است و فکر می کنم جو ورزشی به سمت کسب سهمیه نرفته است و امیدوارم ورزشکاران عزمشان را جزم کنند و با توان شخصی برای مسابقات کسب سهمیه آماده شوند.

جوانمردی تصریح کرد: امیدوارم وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و ارگان های دولتی حمایت های لازم را از ورزشکاران انجام دهند تا امسال شاهد سال درخشانی برای ورزش کشور باشیم.
وی با اشاره به تبعیض میان ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی عنوان کرد: سالیان سال است که با این وضعیت پیش می رویم و مسئولان اهمیت بیشتری برای المپیکی ها قائل هستند؛ اما ما با انگیزه شخصی و توکل به خداوند در مسابقات شرکت می کنیم و خواهیم کرد. امیدوارم روزی صدای ما معلولان هم به گوش مسئولان ورزشی کشور و دولتمردان برسد شاید تبعیض‌ها از بین برود و حقوق و مزایای میان همه یکسان شود.

جوانمردی درباره پاداش وزارت ورزش تصریح کرد: بعد از مسابقات و عنوان های مختلف به ما اعلام کردند دولت توان پرداخت سکه به ورزشکاران جاکارتا را ندارد و قرار است تمامی پاداش ها برحسب ریال به مدال آوران پرداخت شود. از طرفی در مراسم افطاری که تمام اعضا در آن حضور داشتند اعلام شد پاداش ها به حساب فدراسیون های مورد نظر واریز می شود؛ اما تا‌کنون همان مبالغ ناچیز هم به دستمان نرسیده است.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: 6 سال است که دانشجوی دانشگاه آزاد واحد شیراز هستم و تاکنون مراسم تجلیلی برای ما برگزار نکردند. امیدوارم در دانشگاه آزاد بیشتر به دانشجویان قهرمان بها داده شود. واقعا نیاز است چهره های ورزشی کمی در دانشگاه آزاد بُلد‌تر شوند.

انتهای پیام /

انتهای پیام/

کد خبر: 1008434

وب گردی

وب گردی