تبلیغات غیرقانونی تزریق بوتاکس و ژل  بلای سلامت شده است

رییس انجمن جراحان پلاستیک ایران گفت: امروز افراد زیادی که غیرحرفه ای و غیرمجاز هستند که در اعمال زیبایی مانند تزریق بوتاکس دخالت می کنند و این مسئله سلامت مردم را به خطر می اندازند و اگر مشکلی پیش آید و فرد در حین بوتاکس دچار عارضه شود، نمی توانند شرایط را جهت حفظ سلامتی بیمار کنترل کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، علی بیژنی درباره جراحی های زیبایی گفت: جراحی پلاستیک طیف گسترده ای دارد که باید قبل از هر اقدامی درمورد جراح شناخت کافی داشته باشیم و فقط به گفته های یک جراح اکتفا نکنیم. چون اگر هر عملی به درستی انجام نشود شاهد عوارض روحی و جسمی خواهیم شد.
بیژنی با اشاره به اینکه افراد جامعه گرایش به زیبا و متناسب شدن پیدا کرده اند اما انتخاب صحیح بیمار، مهم است، گفت: اگر جراح با بیماری که به او مراجعه می کند برخورد صادقانه داشته باشد در ۷۰ درصد موارد اگر جراحی زیبایی ضرورتی برای بیمار نداشته باشد، این امر را می پذیرد که چهره صورتش طبیعی و ممکن است با جراحی بر روی صورتش چهره ای دفورمه برایش ایجاد و زیبایی طبیعی چهره اش از بین برود، اما برخی هم نمی پذیرند و برای جراحی زیبایی پافشاری می کنند که اگر پزشک اولیه ای که با او صادقانه برخورد کرده عمل زیبایی وی را قبول نکند به پزشک دیگری مراجعه می کنند.
وی افزود: جراحی پلاستیک در کشور در حال گسترش است اما آمار دقیقی از این جراحی ها به طور سالیانه در کشور در دسترس نیست.


رییس انجمن جراحان پلاستیک ایران با بیان اینکه تبلیغات جراحی ها پلاستیک و تزریق بوتاکس و ژل غیرعلمی است گفت: این تبلیغات بلای سلامت مردم شده است و مردم نباید به پیامک های تبلیغاتی جراحی های پلاستیک اطمینان داشته باشند. چون نظارت بر تبلیغات به اندازه لازم نیست و من افرادی را می شناسم که پزشک نیستند اما اعمال زیبایی را انجام می دهند.
وی درباره گردشگری سلامت جراحی پلاستیک و زیبایی گفت: افرادی که از خارج از کشور برای اعمال زیبایی از طریق شرکت‌های کارگزاری به ایران می‌آیند. این موضوع هم در جراحی پلاستیک و هم دیگر حوزه‌های سلامت مشاهده می‌شود.


رییس انجمن جراحان پلاستیک ایران با بیان اینکه شاید یکی از دلایل جذب گردشگران به ایران برای انجام اعمال زیبایی، هزینه کم آن باشد، گفت: چون هزینه‌های ویزیت و جراحی پلاستیک در ایران غیر قابل مقایسه با دیگر کشورهای دنیا است و در عین حال یکی از دلایل اصلی جذب گردشگران سلامت، اعتقاد و اعتماد به نتیجه کار متخصصان جراحی پلاستیک ایران است. ایران از نظر علمی بسیار پیشرفته است.
بیژنی با بیان اینکه جراحی بینی جزو پرطرفدارترین و شایع‌ترین اعمال زیبایی است، گفت: عمل زیبایی پلک، شکم، کشیدن صورت نیز دیگر اعمال زیبایی هستند که در کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008436

وب گردی

وب گردی