دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب به دانشگاه حل مسأله تبدیل می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب در راستای تبدیل شدن به دانشگاه حل مسأله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی رئیس واحد اردبیل در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز رشد واحدهای فناور واحد اردبیل که ظهر امروز در دانشگاه برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در هفت محور تأکید دارند و در این میان پیشرفت نظام را در علم و پژوهش می‌دانند و در هیچ دوره‌ای از تاریخ این همه به علم و پژوهش توجه نشده است و دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب در راستای تبدیل شدن به دانشگاه حل مسأله است.

وی بیان کرد: فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در راستای سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.

رسولی شرایط کنونی جامعه را حساس توصیف کرد و اظهار کرد: زمان، زمان ایستادن نیست و چه در سطح جامعه و چه در سطح دانشگاهی همه‌ی کسانی که مسئولیتی به عهده دارند باید تلاش کنند و بدون توقف حرکت کنند.

وی تغییر و تحول را در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه دانست و افزود: در دانشگاه یک خانواده هستیم وجابه‌جایی نیروها باعث می‌شود فکرهای جدید وارد سیستم شود.

وی به مسئولین جدید تأکید کرد: هر کدام از شما در زمینه‌ای تخصص دارید ولی در این مسئولیت باید بیشتر، از کار مدیریتی استفاده کنید و از ظرفیت‌های دانشگاه در پیشبرد اهداف و سیاست‌های دانشگاه استفاده کنید و تعامل سازنده با جامعه و صنعت داشته باشید و اهداف مراکز دانشگاهی را محقق سازید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تحریم‌های دشمنان را بی‌اثر اعلام کرد و افزود: بعد از انقلاب کشور ما همیشه با تحریم‌ها مواجه بوده و در دنیای معاصر و دنیای شتابان علم و فناوری که استکبار جهانی، فناوری و علم را حاضر نیست در اختیار ما قرار دهد، دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم همیشه پیشگام بوده است.

وی به تقویت هم‌پوشانی مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه اشاره کرد و افزود: جهت اکوسیستم تحقیقات و نوآوری باید باشگاه پژوهشگران جوان و مراکز رشد و مراکز پژوهشی با سایر حوزه‌های مرتبط، ارتباط بیشتری داشته باشند.

رسولی نیاز جامعه را نقطه شروع تمام فعالیت‌ها معرفی کرد و افزود: ایده و محصول باید نقطه‌ی شروع بازار باشد و ما باید بازار محور باشیم.

رسولی مسائل و مشکلات جامعه را برای دانشگاه فرصت دانست و توضیح داد: در این شرایط نقش فرد دانشگاهی غربالگری و اولویت‌بندی و تبیین دقیق مشکلات و سپس ارائه راه حل مناسب برای آن است.

در این مراسم شاپور جعفرقلی‌نژاد به جای ابراهیم فتایی به عنوان رئیس جدید مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه معرفی و محمد خدادادی مقدم به جای علی احدزاده به عنوان رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و فرناز دانشور به عنوان رئیس مرکز تحقیقات آب دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل منصوب شدند.

کد خبر: 1008458

وب گردی

وب گردی