دولت برنامه‌ای برای اداره کشور ندارد

رئیس بسیج اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: آشفتگی اقتصادکشور نشان می دهد دولت برنامه‌ای برای اداره کشور ندارد یا اصلا بر اوضاع داخلی مسلط نیست.

اقبال شاکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز به ناکارآمدی دولت اشاره کرد و گفت: وزرای دولت در ناکارآمدی برای زندگی مردم گوی سبقت را از یکدیگر ربوده‌اند. در طول عمر چهل ساله انقلاب هیچ دولتی مانند دولت روحانی کشور را بد مدیریت نکرده است.

وی درباره رها شدن موضوعات مهم کشور و جامعه توسط دولت بیان کرد: آیا امکان دارد وزیری که قیمت مسکن را سه برابر کرده استعفا بدهد و هیچ اتفاقی نیفتد و همین فرد سخنگوی مطالبه‌گری از دیگران شود؟

رئیس بسیج اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: مردم نمی‌دانند چگونه با مشکلات به وجود آمده برای مسکن، زندگی خود را ساماندهی کنند. رئیس بانک مرکزی پول ملی را به یک چهارم ارزش خود می‌رساند؛ اما نمی‌بینیم مسئولی از او درباره اقدامی که انجام داده بازخواست کند.

شاکری افزود: هیچ مسئولی پاسخگوی مشکلات به وجود آمده توسط رئیس سابق بانک مرکزی نیست. اقدامات نادرست اقتصادی دولت باعث شده به زندگی جوانان لطمه جدی وارد و داشتن شغل، مسکن و خودرو جزو آرزوهای محال آنها شود. مسئولان باید پاسخگوی اقدامات نادرست خویش باشند.

وی درباره برنامه برخی وزرا برای اداره وزارتخانه خود اظهارکرد: مثل شورای شهر تهران وزیرانی وارد هیئت وزرا شدند که در عمل نشان دادند طرح و برنامه آنها در راستای حل مشکلات کشور و مردم نیست. برخی از وزرا مانند وزیر امورخارجه وقتی می‌بیند نمی‌توانند کاری انجام دهند در نقطه‌ای بحرانی استعفا می‌دهند.

شاکری به انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه برگزار خواهد شد اشاره و عنوان کرد: هنگام نزدیک شدن به انتخابات مجلس وزارتخانه‌های مهم و با نفوذ مورد توجه قرار می‌گیرند و برنامه‌هایی برای آنها اجرا می‌شود. به طور مثال برخی افراد از ظرفیت‌های اجتماعی وزارتخانه‌هایی مثل آموزش و پروش و علوم استفاده می‌کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر به استعفای بطحایی رئیس سابق وزارت آموزش و پرورش اشاره و تاکید کرد: هیچ عقل سلیمی باور نمی‌کند وزیری به خاطر شرکت در انتخابات مجلس استعفا دهد. فردی که نتوانسته در دوران وزارت خود کارنامه موفقی برجای گذارد وضعیت خوبی در انتخابات مجلس نخواهد داشت. اقدامات پیچیده‌ای صورت پذیرفته که در راستای خدمت به مردم نیست. مجلس در چنین مواقعی باید مدافع مردم باشد و دولت را به خاطر بی‌موالاتی در مدیریت بازخواست کند.

وی به موضوع ناکارآمدی دولت در شاخصه‌های اقتصادی زندگی مردم تاکید و ابراز کرد: خانواده پرجمعیت با چند برابر شدن قیمت کالاها چگونه زندگی خود را بگذراند؟ آشفتگی اقتصاد کشور نشان می‌دهد دولت برنامه‌ای برای اداره کشور ندارد یا اصلا بر اوضاع داخلی مسلط نیست. دولت به مردم آدرس غلط می‌دهد و می‌گوید راه حل مشکلات کشور مذاکره و بستن با طرف‌های غربی است، آنها می‌خواهند از پاسخگویی فرار کنند.

شاکری ریشه ناکارآمدی دولت را در مسائل داخلی دانست و عنوان کرد: دولت در موضوع فساد به وجود آمده برای فروش سکه‌های طلا هنوز برخورد قاطعی با مسببان آن صورت نداده است. وزرا برنامه خاصی برای انجام کارهای مردم ندارند. وزارتخانه‌هایی مثل وزارت اقتصاد، راه و شهرسازی از ابتدا برنامه‌ای برای کار نداشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008463

وب گردی

وب گردی