تل‌آویو خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر بر تهران شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با درخواست اعمال تحریم‌های هرچه بیشتر بر ایران، ادعا کرد که اجازه نمی‌دهد ایران تسلیحات اتمی بسازد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در واکنش به هشدار سازمان انرژی اتمی ایران درباره گذشتن از سقف ذخایر 300 کیلوگرمی اورانیوم غنی‌شده طی 10 روز آینده، خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر بر تهران شد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای ضمن درخواست از جامعه جهانی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که تل‌آویو هرگز اجازه نخواهد داد تهران به سلاح اتمی دست یابد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» نتانیاهو در واکنش به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره کاهش یا توقف اجرای تعهدات برجامی، گفت: «امروز ایران تهدید کرد که اورانیوم را بیشتر از محدودیت‌های توافق هسته‌ای غنی‌سازی خواهد کرد. این ما را شگفت‌زده نکرد... اسرائیل اجازه نمی‌دهد که ایران اتمی بسازد».

وی همچنین افزود: «در زمانی که (ایران) به تهدیداتش جامعه عمل پوشانده و توافق هسته‌ای را نقض می‌کند، جامعه بین‌المللی باید فورا تحریم‌هایی را که قبلا (لغو کرده بود)، مجددا اعمال کند».

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) گفته بود که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده 3.67 درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتا تا ششم تیر از سقف 300 کیلو عبور خواهد کرد.

این اقدامات پس از آن انجام شد که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008464

وب گردی

وب گردی