در صورت توقف اجرای تعهدات ایران در برجام، همه گزینه‌ها را مدنظر داریم

سخنگوی دولت انگلیس در ادامه لفاظی‌های این کشور علیه ایران گفت که در صورت اقدام ایران در توقف اجرای تعهدات برجامی، لندن همه گزینه‌ها را در نظر می‌گیرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز،انگلیس اعلام کرد، در صورتی که ایران تعهداتش به توافق هسته‌ای (برجام) را نقض کند، لندن تمامی گزینه‌ها را مدنظر خواهد داشت.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگویان «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس به خبرنگاران گفت: «ما درباره قصد ایران مبنی بر کاهش پایبندی به برجام به وضوح ابراز نگرانی کرده‌ایم. در صورتی که ایران اجرای تعهداتش را متوقف کند، ما همه گزینه‌هایی که در اختیار داریم را در نظر خواهیم گرفت.»

سخنگوی دولت آلمان هم امروز از جمهوری اسلامی ایران خواست تا به تمام تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای عمل کند.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) گفته بود که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتا تا ششم تیر از سقف ۳۰۰ کیلو عبور خواهد کرد.

این اقدامات پس از آن انجام شد که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008469

وب گردی

وب گردی