کارگاه تخصصی ایران‌شناسی در برلین برگزار می‌شود

چهارمین دوره کارگاه‌ تخصصی ایران‌شناسی با تمرکز بر “میراث فرهنگی و هنری ایران در فضای پژوهشی کشورهای آلمانی‌زبان” 28 تا 30 ژوئن ۲۰۱۹ در "خانه ایران" در برلین برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان ،در این دوره از کارگاه مطالعات ایران‌شناسی، اساتید و پژوهشگرانی از دانشگاه‌های کشورهای آلمان، اتریش و سوییس از جمله دانشگاه‏ های گئورگ آگوست گوتینگن، لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، بامبرگ، توبینگن و موسسه فرهنگی حافظ و نیز انجمن خطاطان ایرانی در برلین شرکت می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در این دوره، آخرین تحولات علمی و پژوهشی در حوزه فرهنگ و هنر ایران را در دو بخش قبل و بعد از اسلام در حوزه کشورهای آلمانی زبان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

براساس آنچه در بروشور چهارمین دوره کارگاه تخصصی ایران‌شناسی آمده است؛ "جشن باستانی نوروز در فرهنگ مغول"،‌

" اسطوره‌های ایران باستان در مسیحیت"، "ایران، مروارید بی همتا در خلیج فارس: فرهنگ و تاریخ بندر لنگه" ، "فرهنگ اجتماعی و سیاسی در تجارت برده و برده‌داری در قرن نوزدهم"، "میراث فرهنگی- تاریخی ایران در آندلس"، "نقوش سلطنتی ساسانی در هنر فلزکاری پیش از اسلام در منطقه خراسان"، "انوار در متافیزیک و ارتباطات گسترده آن در ایران"، "میراث فرهنگی شرق ایران (خراسان بزرگ) پیش از اسلام"، "سنت میانجی‌گر نوآوری در پذیرش مدرنیسم در ایران در سده بیست و یکم میلادی"، "ایران در نگاه زمان" و "توسعه خوشنویسی در ایران" از جمله عناوین سخنرانی در این دوره است.

در این دوره دانشجویان و پژوهشگران علاقمند به حوزه‌های ایران‌شناسی، شرق‌شناسی و اسلام‌شناسی در آلمان می‌توانند شرکت کنند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین، به‌منظور حمایت از دانشجویان و پژوهشگران جوان به 20 نفر از علاقمندان به شرکت در این برنامه که خارج از برلین زندگی می‌کنند، کمک هزینه سفر اعطا می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008471

وب گردی

وب گردی