حراست باید مطالبه‌گر باشد

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حراست باید مطالبه‌گر باشد و وضعیت دانشگاه‌ را به طور مستمر پایش کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه عمومی مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی ۲۷ خرداد با حضور مدیران، مسئولان و کارکنان مرکز حراست، مدیران حراست واحدهای استان تهران، حراست سازمان سما و حراست واحد علوم و تحقیقات در محل سالن همایش 9 دی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

سید مجید موسوی مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی ضمن خیر مقدم به حضار و با گرامیداشت یاد امام و شهدا یادآور شد:"فضای امن کنونی کشور نتیجه ایثارگری و مجاهدات شهدا است". مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شجاعانه و حکیمانه می‌فرمایند: رئیس جمهور آمریکا لیاقت پیام دادن ندارد.

وی در ادامه افزود: هدف جلسه علاوه بر صله رحم، مروری بر روند کارها است. در حال حاضر مسیر فرآیند تحول دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مناسبی در اختیار حراست قرار داده است تا با مسئولان همراهی کنین. ما باید اقدامات خود را از روی تکلیف و نگاه اعتقادی عمیق انجام دهیم، برای انجام صحیح این نقش تکلیفی، نیاز است همکاران اول از خودشان شروع کرده و در راستای ارتقاء سطح روحی، معنوی و بصیرتی خویش تلاش کنند. همچنین ضمن مراقبت‌های معنوی، حدود شرعی را نیز رعایت کرده و رذایل اخلاقی را از خود دور کنند. در مسیر تحول هدف این است که فضای مناسب برای نیروهای ارزشی ایجاد و اصول اساسی تقویت شود‌‌.

موسوی با اشاره به اینکه هدف ما ارتقاء سطح حراست به جهات معنوی، کارآیی و تشکیلاتی و سالم سازی محیط دانشگاه است تأکید کرد: حراست‌ها ضمن شرکت در کمیسیون ها و جلسات، نظرات ارزشی، مواضع و راهکارهای خود را اعلام کنند‌ همچنین مدیران و مسئولان برای هر جلسه طرح داشته تا بتوانند اثرگذار باشند.


وی بیان کرد: یکی از ارکان جامعه دانشگاه استادان هستند، چون با گفتار و اعمال خود می‌توانند مسیر صلاح و خدای ناکرده مسیر انحطاط را به دانشجویان نشان بدهند. کارکنان حراست با آموزش باید توانمند شوند به‌طوری که در هرکجا قرار گیرند آنجا را مرکز ثقل و مسئولیت خود بدانند و در اجرای مأموریت‌ها گام‌های صحیح بردارند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: اطلاع رسانی به موقع بسیار اثرگذار است و باعث پیشگیری می‌شود. تعاملات با سایر مراجع موجود در حوزه سرزمینی واحد بسیار کارگشا و سازنده است. حراست باید مطالبه‌گر باشد و وضعیت دانشگاه را به طور مستمر پایش کند تا زمینه تصمیم سازی مناسبی را برای مسئولان دانشگاه فراهم کند‌.


در پایان جلسه پرسش و پاسخ انجام شد و موسوی به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

انتهای پیام/





کد خبر: 1008482

وب گردی

وب گردی