صندوق ارس حامی شرکت های دانش بنیان  و نوپا

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری برای افتتاح مرکز نوآوری و صندوق پژوهش وفناوری وارد استان آذربایجان شرقی شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با ورود به فرودگاه تبریز مورد استقبال استاندار و مسئولین محلی قرار گرفت و سفر یک روزه‌ای را برای بازدید و افتتاح واحدهای دانش‌بنیان واحدهای فناور استان آذربایجان شرقی آغاز کرد.

ستاری و هیات همراه در نخستین بخش سفر خود از ساختمان تازه تأسیس مرکز رشد ارس بازدید کرد. «ارس» همچنین صاحب صندوق پژوهش و فناوری شد. این صندوق برای نخستین بار در استان آذربایجان شرقی، با هدف حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و نوپا و استارت‌اپی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بخش خصوصی ایجاد شده است.

در ادامه این سفر یک روزه، عملیات اجرایی «هاب تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان ارس» آغاز میشود. منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از بسترهای تجاری کشور، دارای ظرفیت قابل توجهی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و تجارت فناورانه است.

ستاری همچنین با حضور در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی، به شرکت‌های دانش‌بنیان «صنعت پایا آذر سپهر» و «همگامان» می‌رود تا ضمن بازدید از توانمندی‌ها و دستاوردهای این دو شرکت دانش‌بنیان، با فعالان فناور گفت‌وگو کند. این دو شرکت دانش‌بنیان در زمینه ساخت قطعات و ملحقات وسائل نقلیه موتوری و تولید نرم‌افزارهای اداری و راه‌کارهای ارتباط فعالیت میکنند

افتتاح مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت دانشگاه علوم بزشکی تبریز ودیدار و گفتکو با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و

حضور در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان و گفت‌وگو با مسئولان استانی، فعالان فناور و دانشگاهی پایان بخش سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008501

وب گردی

وب گردی