اجرای فرآیندهای آموزشی صحیح شاهرگ کلیدی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان

سرپرست واحد علوم‌و‌تحقیقات، با اشاره به این‌که امروزه مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر ایجاد فرهنگ کارآفرینی و نوآوری است، گفت: از آنجا ‌که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ در حوزه های تک وارد می شوند؛ بنابراین رشد و توسعه آنها بستگی به انجام فرآیند‌های آموزشی درست در این عرصه دارد.

رضا مسعودی سرپرست واحد علوم‌و‌تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که امروزه ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر ایجاد فرهنگ کارآفرینی و نوآوری است، گفت: خلق ثروت، کارآفرینی و توجه ویژه به وضعیت اشتغال دانشجویان بعد فراغت از تحصیل جزو برنامه‌های کلیدی این بخش است که زمینه را برای بحث نوآوری و استارت‌آپی هموار می‌سازد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در واحد علوم‌و‌تحقیقات حدود 7هزار متر مربع فضا برای مرکز نوآوری اختصاص داده شده است و در حال حاضر عملیات تبدیل کاربری آن در حال انجام است، امیدواریم اوایل تیرماه این مرکز افتتاح شود.

مسعودی با تاکید براین‌که فعالیت جدی و گسترده برای توسعه فعالیت استارت‌آپ‌ها در این واحد شکل گرفته است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ قرار است حداقل ماهانه یک یا دو رویداد مهم در مرکز نوآوری داشته باشیم.

وی با بیان‌ این‌که هم اکنون در مرکز رشد واحد علوم‌و‌تحقیقات حدود 20 شرکت مستقر شده است، گفت: واحد علوم‌و‌تحقیقات برنامه‌های حمایتی حقوقی و فنی و نیز ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ در دستور کار خود قرار داده است؛ چرا که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ نقش قابل توجهی در رشد و رونق اقتصادی دارد.

سرپرست واحد علوم تحقیقات، تاکید کرد: با توجه به این‌که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ در حوزه های تک وارد می شوند به طور یقین ارزش افزوده بالایی ایجاد می کند و این امر مهم بستگی به انجام فرآیند‌های آموزشی درست در این عرصه دارد.

وی با بیان این‌که درصد معینی از شرکت‌های استارت‌آپ و دانش‌بنیان با نرخ استاندارد بین المللی از ایده تا محصول موفق می شوند، خاطرنشان کرد: با حمایت از این شرکت‌ها می توانیم اشتغال‌زایی بیشتری را برای جوانان تحصیلکرده و فارغ‌التحصیل فراهم کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008507

وب گردی

وب گردی