مشکل کمبود دارو صرفاً بازی‌ رسانه‌ای است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کشور به هیچ عنوان مشکل کمبود دارو وجود ندارد و گاهی بازی رسانه‌ای در این حوزه رخ می‌دهد که پایه و اساس حقیقی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعید نمکی در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی روسای بیمارستان‌های دانشگاه‌ها، دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: شاخص توسعه‌یافتگی یکی از معیارهای مهم در دنیا است که بر اساس آن کشورها پیشرفته یا در حال پیشرفت نام‌گذاری خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: منابع نیروی انسانی عامل مهم پیشبرد توسعه است و در این میان آموزش مهمترین و بیشترین نقش اثرگذار را دارد.

وی ادامه داد: جایگاه انسان توسعه‌یافته در پیشرفت کشورها نباید از دید مسئولان و مدیران رده بالای نظام نادیده گرفته شود.

نمکی ابراز کرد: نظام سلامت دستاوردهایی دارد که در سال‌های گذشته وجود نداشت زیرا بهترین خدمات پزشکی را در قالب شبکه‌سازی بیمارستان‌ها داریم و در حال حاضر هیچ بیماری به دلیل نبود امکانات پزشکی به خارج از کشور نمی‌رود و هیچ فرد به دلیل نبود تخت بیمارستان، خانه‌نشین نمی‌شود. البته گاهی در مناطق محروم اتفاقاتی می‌افتد که با بی‌تدبیری مدیریت برای اضافه کردن تخت بدون توجه به ظرفیت بیمارستان‌ها رخ داده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در کشور به هیچ عنوان مشکل کمبود دارو وجود ندارد و گاهی بازی رسانه‌ای در این حوزه رخ می‌دهد که پایه و اساس حقیقی ندارد.

وی با تاکید بر اهمیت طرح نظام سلامت گفت: یکی از مهترین دستاوردهای این نظام، کاهش هزینه‌های گزاف درمان برای مردم است.

نمکی خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان و زیرساخت پزشکی در مناطق محروم کشور از افتخارات خانواده پزشکی است. البته من اعتقاد دارم به جای ساخت بیمارستان باید به فکر باشیم چه کنیم که کار مردم به بیمارستان نرسد و در همین رابطه طرح بسیج فشار خون شکل گرفته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بیماری فشار خون ابراز کرد: فشار خون بیماری خاموشی است که متاسفانه در برخی مناطق کشور نسبت به آن آگاهی لازم وجود ندارد. وظیفه وزارت بهداشت تقدم پیشگیری و آگاهی بخشی بر درمان است.

وی عنوان کرد: من به جیب خالی و زبان دراز برخی افراد بر مدیران بیمارستان‌های کشور آگاه هستم. حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی از سازمان تامین اجتماعی دریافت و جان تازه‌ای به بیمارستان‌ها تزریق خواهد شد.

نمکی با بیان اینکه نیروی انسانی در بیمارستان‌ها با کمبود مواجه است گفت: به زودی ۲۰ هزار کادر در دو مرحله به بیمارستان‌ها وارد خواهد شد و دیگر اضافه‌کاری طولانی مدت برای پرستارها وجود نخواهد داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهترین بیمارستان قلب برای استفاده در ایام اربعین در مرز ساخته شده اما در کل سال بی‌مصرف است؛ آیا این بر پایه عدالت و منطق است؟ پس باید از این منابع درست استفاده شود و بیمارستان‌های بزرگ باید بیمارستان‌های کوچک را حمایت کنند و یک هولدینگ تشکیل دهند و زنجیره‌وار بیمارستان‌های کشور بهم وصل باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008508

وب گردی

وب گردی