بهره‌برداری از سامانه پیشرفته گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام

مدیر اداره آب و فاضلاب شهر شهید چمران از وارد مدار شدن سامانه پیشرفته گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدحسین شیرانی مدیر اداره آب و فاضلاب شهر شهید چمران، گفت: خرید، نصب و بهره‌برداری از سامانه پیشرفته گندزدایی نوین آب به روش الکترولیز نمک طعام در چمران با مبلغ 7 میلیارد ریال انجام شد.
وی در خصوص مزایای استفاده از سامانه پیشرفته گندزدایی گفت: در این سامانه از نمک به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود که با توجه به وجود بیش از 500 کارخانه تولید نمک در سراسر کشور از نظر تهیه مواد اولیه در مقایسه با کپسول گاز کلر بسیار ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر است و به لحاظ ایمنی نیز به دلیل استفاده از نمک طعام، هیچگونه خطر ایمنی و بهداشتی را در محیط کار و اطراف آن ایجاد نمی‌کند.
شیرانی با اشاره به اینکه این سامانه ضمن بهره‌برداری آسان، ایمنی بسیار بالا و حذف خطرات ناشی از نشت گاز کلر که هزینه‌های جبران ناپذیری داشته است، حمل و بارگیری بسیار آسان مواد اولیه و مواد تولید شده، بی‌خطر بودن محلول تولید شده، حذف لایه‌های بیوفیلم درون شبکه (جرم‌های شبکه)، عدم کاهش قطر شبکه از داخل لوله‌ها، تأمین و دسترسی بسیار آسان مواد اولیه (نمک طعام) را از جمله ویژگی‌های این سامانه عنوان کرد.
مدیر آبفای شهید چمران یادآور شد: روزانه حدود 17 هزار مترمکعب آب خام ورودی از طریق این سامانه گندزدایی و در دسترس 10 هزار مشترک این شهر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008521

وب گردی

وب گردی