هدفمندی 80 هزار پایان‌نامه ارشد در طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 70 تا 80 هزار پایان نامه ارشد و 10 هزار رساله دکتری طبق طرح پایش هدفمند خواهند شد و به تولید علم کشور کمک خواهند کرد.

علیرضا منادی معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاثیر گذاری علمی دانشگاه آزاد اسلامی در نظام آموزش عالی کشور گفت: امروز جامعه ایران به این نتیجه رسیده است که عزت، رشد، رونق و توانمندی کشور مبتنی بر علم‌آموزی و تولید علم است. سرعت رشد تولید علم در ایران بالاست به طوری که در رتبه شانزدهم دنیا قرار دارد.

وی افزود: تولیدات علمی کشور وابسته به دانشگاه‌هاست؛ قبل از انقلاب اسلامی تولید علم وابسته به دانشگاه های دولتی بود که در رتبه چندان خوبی قرار نداشتیم؛ اما پس از انقلاب اسلامی سرعت تولید علم در دانشگاه های دولتی و آزاد افزایش یافت.

منادی ادامه داد: امروز دانشگاه‌های کشور توانستهاند اقدامات خوبی را در حوزه تولید علم انجام دهند و مرزهای دانش را درنوردیده‌اند. دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این راستا نقش اساسی داشته است.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تولیدات علمی دانشگاه‌های دولتی و آزاد باعث شده است که ایران به رتبه شانزدهم جهان در تولید علم دست پیدا کند؛ اما اگر دانشگاه آزاد اسلامی را با داشتن حدود 70 هزار هیئت علمی در این آمار در نظر نگیریم، رتبه ایران 27 جهان خواهد شد.

وی اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌هایی مانند سلول‌های بنیادی، لیزر، انرژی هسته ای، پزشکی و... همگام با دانشگاه های دولتی حرکت کرده است؛ این دانشگاه در کمیت رشد اساسی داشته و در کیفیت گام های اساسی را برداشته است و مسئولان برنامه های اساسی را برای ارتقای کیفیت در نظر خواهند داشت.

منادی با اشاره به طرح پایش خاطرنشان کرد: در طرح پایش 10 نظام موضوع به صورت کلی قرار دارد که ماموریت اجرای آن به واحدهای دانشگاهی در استان های مختلف واگذار شده است؛ همچنین 70 تا 80 هزار پایان نامه ارشد و 10 هزار رساله دکتری طبق طرح پایش هدفمند خواهند شد و به تولید علم کشور کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008529

وب گردی

وب گردی