باید تکیه خود را بر فروش نفت کاهش دهیم/اولویت بودجه کشور حل مسائل کشور باشد

عضو کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم و تکیه خود را بر فروش نفت کاهش دهیم و به سمت تولیدات دیگری که می‌تواند مشکلات بودجه را حل کند حرکت کنیم.

میرحمایت میرزاده در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،درباره بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در‌ سال 98 گفت: در حال حاضر تردیدی در خصوص مشکلات کل بودجه کشور در تمامی حوزه‌ها نیست.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مشکلات جدی در کشور وجود دارد و اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت است، به طوری که در شرایطی به سر می‌بریم که نمی‌توانیم نفت خود را به فروش برسانیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: باید سال‌ها تلاش کنیم و تکیه خود را بر فروش نفت کاهش داده و به سمت تولیدات دیگری که می‌تواند مشکلات بودجه را حل کند حرکت کنیم.

میرزاده تصریح کرد: باید بررسی کنیم که آیا اعتباراتی که برای بخش پژوهش در نظر گرفته شده نیازی از جامعه حل کرده است یا خیر، اما اگر پژوهش‌ها جزء اولویت مسائل کشور باشد مجلس هم کمک می‌کند تا مشکل بودجه به ویژه در بخش پژوهش حل شود.

وی یادآورشد: درواقع اگر بخواهیم به موضوعات تکراری در بخش پژوهش بپردازیم مشکلی از کشور را حل نخواهد کرد ولی اگر مسائلی نظیر کارآفرینی، اشتغال مطرح شود می‌توانیم مشکل را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008532

وب گردی

وب گردی