معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد به دنبال تکمیل چرخه ایده تا بازار است

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، به دنبال تکمیل چرخه ایده تا بازار است و شروع چرخه فناوری و نوآوری از دانشگاه نیست بلکه از بازار است.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تحول پژوهش و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی و مسئله محورکردن پژوهش های دانشگاهی اظهار کرد: تشکیل معاونت فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک معاونت مستقل، نوید بخش تحولات مثبت در این حوزه است.

وی افزود: شروع چرخه فناوری و نوآوری از دانشگاه نیست بلکه از بازار است؛ ابتدا باید بررسی کنیم که بازار خواهان چه چیزی است و بر اساس شناختی که نیازهای بازار بدست آورده ایم، به سمت فناوری و نوآوری حرکت کنیم.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: اگر مجموعه ای موفق شد که بازار تضمینی را توسعه دهد و بر اساس آن محصول تولید کند، با توجه به این که از شرایط بازار و چرخه های مالی شناخت کافی پیدا کرده است، می تواند چرخه دوم تحول در فناوری که موضوع ایده تا بازار است را آغاز کند. در این شرایط مشکلات مالی با کاهش قابل توجهی مواجه می شود و چرخه ایده تا بازار تکمیل می گردد.

وی تصریح کرد: معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، به دنبال تکمیل چرخه ایده تا بازار است؛ اگر می خواهیم در حوزه فناوری و نوآوری تحول ایجاد کنیم، بایستی حوزه آموزش و پژوهش تحصیلات تکمیلی را در معاونت های موضوعی و حوزه فناوری و آوری در معاونتی مستقل که نگاه تجاری سازی دارد متمرکز کنیم.

دهقانی فیروزآبادی اذعان داشت: معاونت فناوری و نوآوری نباید ساختاری پیچیده داشته باشد؛ در واقع کار اصلی این معاونت، هماهنگی و زمینه سازی برای تحول در فناوری و نوآوری است.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک سرمایه ملی است چرا که در 400 نقطه کشور واحد دانشگاهی دارد و دارای امکانات و ظرفیت های بالقوه ای است. همچنین با دارا بودن بیش از 30 هزار عضو هیئت علمی و 1میلیون و 200 هزار نفر دانشجو می تواند نقش اساسی در تحول فناوری و نوآوری ایفا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008567

وب گردی

وب گردی