دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از هیچ امکاناتی دریغ نمی‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: این واحد دانشگاهی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از هیچ امکاناتی دریغ نمی‌کند و در تلاش است موج عظیمی که در دانشگاه آزاد اسلامی به راه افتاده را به ثمر برساند.

عزیز جوانپور هروی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که رهبر انقلاب تاکید بیشتری بر اقتصاد دانش بنیان دارند، گفت: پرداختن به اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از آنها جزو وظایف ذاتی دانشگاه‌هاست.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به عنوان یکی از واحدهای پیش‌رو و پیشقدم در اجرای برنامه‌های کلیدی است به طوری که برنامه های مختلفی را در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، نرم افزاری و فناوری در دستور کار خود قرار داده است. همچنین به زودی در این زمینه سرای نوآوری در واحد تبریز به کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی خواهد شد که با راه‌اندازی آن چرخه اقتصاد دانش بنیان در واحد تبریز تکمیل می شود.

جوانپور تاکید کرد: تولید ترمز ABS خودرو یکی از طرح‌های ملی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی است که با همکاری شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و وزارت دفاع در حال انجام است. هم اکنون این طرح مورد حمایت دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفته است تا جایی‌که با معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه نیز مذاکراتی صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ، با اشاره به این‌که امروزه صنعت خودروسازی کشور با مشکل قطعات خودرو مواجه است، اظهار کرد: هم‌اکنون بسیاری از خودروهای تولید شده در کشور به‌خاطر کمبود و نبود قطعات با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

وی افزود: درآمدزایی از طریق اقتصاد دانش بنیان زمانی در کشور محقق می‌شود که زیرساخت‌های اساسی در این حوزه شکل بگیرد به طور یقین این برنامه‌ها مثل سرمایه گذاری اقتصادی نیست که یک شبه جواب دهد. بنابراین طرح‌هایی که مبتنی بر دانش بنیان باشد؛ قطعا به افراد توانمند و سرمایه گذار نیاز دارد. تحقق اقتصاد دانش‌بنیان مستلزم رایزنی است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز فعلا توانایی مالی در این زمینه ندارند.

جوانپور ادامه داد: اگر بتوانیم نظر سرمایه گذاران را در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان جلب کنیم به طور یقین در آینده نزدیک می‌توانیم نمونه‌ای از تولیدات آنها را به مرحله محصول و تجاری‌سازی برسانیم.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ و جذب سرمایه‌گذار همکاری‌هایی را با سیستم بانکی کشور فراهم کرده است. همچنین با صندوق نوآوری و شکوفایی و مدیران صنعت و معدن و اتاق بازرگانی مذاکراتی را انجام داده است تا سرمایه گذاران مناسبی در این عرصه جذب کند.

جوانپور تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از هیچ امکاناتی دریغ نمی‌کند و در تلاش است که موج عظیمی که در دانشگاه آزاد اسلامی به راه افتاده را به ثمر برساند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ، اضافه کرد: کارآفرین شدن دانشگاه نیازمند این است که دانشگاه‌ها، دانشجویان را متناسب با نیاز جامعه جذب کند تا بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی برای جامعه تاثیرگذار باشند. بنابراین لازمه تحقق آن ایجاد تحول عظیم در حوزه آمایش رشته‌ها و بحث‌های تحقیقاتی است. همه اینها در داخل یک پکیج است و دانشگاه به تنهایی نمی تواند انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید اهداف و سمت و سوی خود را در جهت رونق شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهند. در کنار این موضوع اگر سایر نهاد و ارگان‌ها کمک نکنندt انتظار بلندی است که در دانشگاه به زودی محقق شود. باید بسترهای کار را فراهم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1008574

وب گردی

وب گردی